شناسهٔ خبر: 54842661 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

بهمن طهماسبی در گفت‌وگو با خبرورزشی:

مثل اینکه آجورلو هم می‌خواهد از استقلال برود/ با جدایی وریا مشکلات استقلال دو برابر می‌شود/ تیم‌های ساپینتو خوب گل می‌زنند ولی زیاد گل می‌خورند!

پیشکسوت استقلال گفت: با جدایی وریا غفوری یک مشکل دیگر هم روی مشکلات دیگر استقلال در این مدت اضافه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

بهمن طهماسبی، مهاجم اسبق تیم استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره شرایط این روزهای این باشگاه و موضوع تمدید قرارداد وریا غفوری اظهاراتی را مطرح کرد:

وضعیت فعلی استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

به نظر من اوضاع اصلاً خوب نیست. نمی‌توانم واقعیت را نگوییم البته شخصاً به آقای آجرلو علاقه مند هستم و برایش احترام قائلم. او سال گذشته نقش بسیار بزرگی در کسب قهرمانی استقلال داشت و برای همین حالا هم معتقدم به صورت چراغ خاموش در حال انجام کارهایی است که به زودی نتایجش معلوم می‌شود ولی شرایط فعلی اصلاً خوب نیست.

به عنوان یک استقلالی قدیمی خبر دارید چه کسی برای استقلال یارگیری می‌کند؟

ای کاش باشگاه کمیته فنی داشت یا شاید هم دارد که ما خبر نداریم. چون در این صورت خیلی از مشکلات حل می‌شد.

چطور؟

باید در همان مدت زمان کوتاه حضور ساپینتو در تهران کمیته فنی با او صحبت میکرد و متوجه می‌شد او در چه پست‌هایی به چه بازیکنانی نیاز دارد. مثلاً بازیکنی با سرعت بالا میخواهد یا قدرت بالا. در این صورت جذب بازیکن هم برای استقلال بهتر و دقیق تر صورت می‌گرفت.

شنیدید که تعدادی از هواداران مقابل ساختمان باشگاه تجمع کرده و خواستار تمدید قرارداد وریا شده‌اند؟

متاسفانه یک سری از مشکلات بزرگ استقلال به خاطر برخی تصمیم‌ها در روزهای گذشته بود. مسائلی که باعث شده هواداران رودرروی باشگاه قرار بگیرند. بعد از جدایی فرهاد مجیدی با اینکه مردم او را خیلی دوست داشتند ولی نتوانستند جدایی اش را آن هم به این شکل ناگهانی هضم کنند. حالا هم مردم ناراحتی‌هایشان را بر سر باشگاه خالی می‌کنند که البته حق هم دارند. امیدوارم آجورلو در این میان نرود که البته به نظر می‌رسد او هم برنامه‌هایی برای جدایی از استقلال دارد.

مثل اینکه آجورلو هم می خواهد از استقلال برود/ با جدایی وریا مشکلات استقلال دو برابر می شود/ تیم های ساپینتو خوب گل می زنند ولی زیاد گل می خورند!

به نظر شما تمدید قرارداد وریا باید انجام شود یا نه؟

صددرصد باید بماند. وجود وریا غفوری در تیم استقلال حکم یک رهبر را داشت. کسی که می‌توانست تیم را جمع کند. حالا قطعاً با رفتن وریا غفوری یک مشکل دیگر هم بر مشکلات استقلال اضافه خواهد شد. تیم بزرگی مثل استقلال نیاز دارد بازیکنی در میانه زمین داشته باشد که بتواند دست راست سرمربی باشد و نیازهای درونی تیم را با قدرت رهبری اش حل و فصل کند. وریا غفوری چنین بازیکنی است.

چشم انداز پیش روی تیم استقلال با ریکاردو ساپینتو را چطور می‌بینید؟

فرهاد مجیدی زمانی که برای دفعات اول سرمربی استقلال شد تیمش را هجومی‌به میدان می‌فرستاد ولی وقتی دلیل نتیجه نگرفتن اش را آنالیز کرد متوجه شد تیمی‌قهرمان می‌شود که اول گل نخورد و او می‌دانست که تیمش خوب گل می‌زند. من رزومه تیم‌های ساپینتو را بررسی کردم و متوجه شدم تیم‌های او همان قدر که خوب گل می‌زنند زیاد هم گل می‌خورند.

چطور می‌توان به او کمک کرد؟

قطعاً باید یک مربی ایرانی آشنا به فوتبال ایران کنار او حضور داشته باشد. البته کسی که بتواند حرفش را بزند. باشگاه باید این مسائل را برای ساپینتو جا بیندازد و او را درباره فوتبال ایران توجیه کند. خیلی مسائل در فوتبال ایران وجود دارد که شاید در لیگ پرتغال یا جاهای دیگر نباشد. مسائلی مثل داوری، فضای تماشاگران و از این دست. قطعاً در این صورت ساپینتو بهتر می‌تواند نتیجه بگیرد.

نظر شما