شناسهٔ خبر: 54842407 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

روش های وصل کردن گوشی به ضبط اتومبیل به زبان ساده

اتصال گوشی به مانیتور ماشین یکی از ترفندهایی است که بسیاری از رانندگان علاقه‌مند به استفاده از آن می باشند.

صاحب‌خبر -
  • ترفند وصل کردن گوشی به ضبط ماشین
  • نحوه اتصال گوشی به ضبط ماشین
  • استفاده از کابل AUX
  • اتصال گوشی به ضبط ماشین با استفاده از قابلیت بلوتوث
  • اتصال گوشی به ضبط اتومبیل با کابل USB
  • اتصال گوشی به ضبط ماشین با استفاده از رادیو

ترفند وصل کردن گوشی به ضبط ماشین

به گزارش اقتصاد آنلاین، همانطور که میدانید صحبت کردن با تلفن همراه در حین رانندگی تخلف محسوب می شود، و امروزه با توجه به جرایم سنگینی که سازمان راهنمایی و رانندگی در نظر گرفته است.

بسیاری از رانندگان خودرو را بر آن داشته که با اتصال گوشی خود به ضبط ماشین و استفاده از وسایلی مانند هندزفری در حین رانندگی بتوانند هم از امکانات گوشی تلفن همراه خود استفاده کنند و همین که با تلفن همراه خود به راحتی صحبت کنند، و البته حواس راننده پرس نشود و خدای نکرده مشکلی به وجود نیاید.

جهت متصل کردن تلفن های اندروید و ios به ضبط اتومبیل راه کارهای بسیار ساده ای وجود دارد که در ادامه به بررسی و آموزش آنها می پردازیم.

نحوه اتصال گوشی به ضبط ماشین

جهت متصل کردن گوشی به ضبط ماشین راهکارهای متفاوتی وجود دارد که در بخش زیر مهمترین و کاربردی ترین آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

استفاده از کابل AUX

ساده ترین روش که این روزها برای وصل کردن گوشی به ضبط ماشین استفاده می‌شود استفاده از کابل AUX می باشد که در این روش این دو کار در دو طرف خود دارای جک ۳.۵ میلیمتر است که یک طرف رابط اتصال گوشی و طرف دیگر رابط اتصال ضبط اتومبیل است.

کابل AUX می تواند برای پخش صدا و آهنگ استفاده شود که این روزها می توان حتی با قیمت پایه ده هزار تومان نیزساده ترین کابل AUX را خریداری نمایید.

اتصال گوشی به ضبط ماشین با استفاده از قابلیت بلوتوث

یکی دیگر از روش های رایج استفاده از قابلیت بلوتوث جهت متصل کردن ضبط ماشین به تلفن همراه می باشد.

از جمله پرفروشترین محصولات این فروشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد :

مانیتور پراید، مانیتور ۲۰۶، مانیتور پرشیا، مانیتور دنا، مانیتور بی ام و، مانیتور بنز، مانیتور پورشه، مانیتور مگان، مانیتور رنو فلوئنس، مانیتور زانتیا، مانیتور کوییک، مانیتور بسترن، مانیتور برلیانس

نسل جدید ضعف‌هایی که چند سالی است وارد بازار شده‌اند مجهز به تکنولوژی بلوتوث هستند که اگر ضبط شما دارای این فناوری است توصیه می‌شود از این گزینه حتما استفاده کنید چرا که می توانید به راحتی آهنگ های مورد علاقه خود را گوش دهید و همچنین تماس های دریافتی خود را نیز پاسخ دهید.

مطمئنم الان این سوال در ذهن شما وجود دارد یا حالا چطور با استفاده از قابلیت بلوتوث ضبط ماشین خود را به گوشی متصل کنیم ؟

برای استفاده از این قابلیت ابتدا از حالت MODE  ضبط ماشین بروی BT Mode کلیک کنید تا حالت بلوتوث ضعف فعال شود و سپس گوشی خود را روشن کنید و از منوی کاربری وارد بخش تنظیمات شوید و از قسمت Connection وارد گزینه Bluetooth شوید.

اکنون می توانید نام ضبط خود را مشاهده کنید و باید بر روی آن کلیک کرده و هم اکنون ثبت شما با استفاده از رابط کاربری بلوتوث به گوشی وصل شده است و می توانید با خیال راحت از امکانات آن استفاده نمایید.

اتصال گوشی به ضبط اتومبیل با کابل USB

اتصال گوشی به ضبط اتومبیل با کابل USB یا با همان کابل شارژ یکی دیگر از روش هایی است که می توانید از آن استفاده کنید.

در برخی از مدل های ضبط ماشین شما وقتی که گوشی را به آن متصل می کنید گوشی را به عنوان حافظه خارجی یا همان حافظه External شناسایی می کنند، و شما می توانید به سادگی با استفاده از یک کابل USB گوشی خود را به ضبط اتومبیل متصل نمایید.

اتصال گوشی به ضبط ماشین با استفاده از رادیو

یک روش ساده دیگر برای متصل کردن تلفن همراه به ضبط اتومبیل استفاده از رادیو می باشد.

در این روش شما می توانید با استفاده از دستگاه  FM Radio Transmitter به راحتی گوشی خود را به ضبط اتومبیل وصل کنید و برای این کار ابتدا لازم است همین شما با طرز کار این دستگاه آشنا باشید.

این دست را بنابر تجهیزاتی که در آن استفاده شده است ممکن است کمی گران تمام شود اما می تواند ارزش داشته باشد به عنوان مثال این دستگاه می تواند از طریق بلوتوث و غیره به ضبط ماشین متصل شود و از این رو این دستگاه ها می توانند آهنگ مورد نظرتان را در قالب موج رادیویی به ضبط اتومبیل ارسال کنند.

برای استفاده از این دستگاه باید آن را به جا فندکی اتومبیل وصل کنید.

منبع: دی وی دی ماشین

نظر شما