شناسهٔ خبر: 54842079 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برای رسیدن به دانشگاه در تراز نظام جمهوری اسلامی وظیفه خطیری داریم

حسین میرزا اسدی

مدیرکل آموزش نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: باید برای رسیدن به یک دانشگاه اسلامی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی وظیفه خطیری را بر عهده بگیریم.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام«محمدحسین قنادزاده» امروز 8 تیرماه در افتتاحیه نشست مسئولان نهاد رهبری برخی از دانشگاه‌های کشور در شهر سرچشمه رفسنجان اظهار کرد: نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها بر اساس مأموریتهایی که دارد و بر اساس منویات مقام معظم رهبری وظیفه هدایت مجموعه آموزش عالی کشور در مسیر دانشگاه اسلامی را بر عهده دارد و باید برای رسیدن به یک دانشگاه اسلامی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی وظیفه خطیری را بر عهده بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری چند سالی است که بر افزایش نرخ جمعیت تأکید دارند و باید برای تحقق بخشیدن به منویات معظم له و سند بالا دستی دانشگاه علوم پزشکی را در تراز انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی سوق داد تا راهکارهای موثر افزایش نرخ جمعیت را به جامعه اشاعه دهند.

وی بیان کرد: لزوم مهارت افزایی امری اجتناب ناپذیر در راستای افزایش بینش و معرفت است.

مدیرکل آموزش نهاد رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور ادامه داد: ۶ کارگروه تخصصی با محوریت سبک زندگی اسلامی در رفسنجان برای همکاران نهاد دانشگاه های علوم پزشکی در حال برگزرای است و یکی از فرمایشات رهبری هم در نهادهای دانشگاه ها ترویج سبک زندگی اسلامی است.

به گزارش ایسنا ، مدیر روابط عمومی و خدمات اجتماعی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز در این مراسم به پیشینه این مجتمع اشاره و اظهار کرد: در پاییز و زمستان سال 57 که انقلاب به مرحله پیروزی نزدیک می شد، آمریکائیهای حاضر که چندین سال برای راه اندازی این مجتمع در ایران حضور داشتند، مجبور شدند با عجله اینجا را ترک کنند اما در جاهای مختلف کارخانه نوشته بودند که شما ایرانی ها نمی توانید اینجا را راه اندازی کنید و ما بازخواهیم گشت.

«روح الله ابوالهادی» افزود: خوشبختانه این اتفاق به وقوع نپیوست و با تلاش و تخصص مهندسین و کارگران ایرانی و با فضای انقلابی که وجود داشت هموطنان ما توانستند با حفظ نظم این مجتمع، آن را راه اندازی کنند و اولین محصول کارخانه ذوب این مجتمع همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر حاصل و فرآوری شد.

وی با اشاره به نقش مجتمع مس سرچشمه در دوران دفاع مقدس، افزود: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به تایید سردار دلها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس علیرغم مشکلاتی که داشت، کمک خیلی بزرگی به جریان دفاع مقدس کرد و نقش مجتمع مس سرچشمه در حمایت از لشکر 41 ثارالله که افتخارات زیادی در دوران دفاع مقدس حاصل کردند، ممتاز بوده است.

وی با اشاره به تقدیم 24 شهید مجتمع مس سرچشمه و شرکت صنایع مس به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، افزود: 4 تن از این شهدا از سرداران محسوب می شوند که نشان دهنده نقش و اهمیت این مجتمع است.

مدیر روابط عمومی و خدمات اجتماعی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان ادامه داد: در دوران پس از جنگ تحمیلی نیز به فرموده مقام معظم رهبری، اتفاقات خیلی مهمی در مجتمع رخ داد که سبب افتخار است و نه تنها متخصصان، بخشهای ناتمامی که آمریکایی ها از خود بجا گذاشته بودند تکمیل کردند که فازهای توسعه مجتمع یکی پس از دیگری تعریف و اجرا شد.

ابوالهادی خاطرنشان کرد: در دوران تحریم ها، همکاران ما در شرکت صنایع مس و مجتمع مس سرچشمه به گواه آمار، توسعه و پیشرفت خود را ادامه دادند و حتی در برخی مواقع رکورد زدند و حتی برخی از این رکوردها در دوران کرونا که با کمبود نیروی انسانی مواجه بودیم اتفاق افتاد و میسر شد که نشان از پویایی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان دارد.

مدیر روابط عمومی و خدمات اجتماعی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اضافه کرد: در دوران کرونا نیز مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با شعار «در بحران ها همراه شما هستیم» ورود کرد و فعالیتهای خیلی خوبی را عمئدتاً با دانشگاههای علوم پزشکی منطقه و شهرستان داشت و توانست کمکهای خیلی خوبی انجام دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز در این مراسم اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با قدمت 41 ساله که 36 سال بطور مستقل از علوم پزشکی کرمان فعالیت دارد و دارای پنج دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، بهداشت، پرستاری- مامایی و پیراپزشکی و پذیرای حدود 2500 دانشجو در سال است.

دکتر« محمدی شاهرخی» با بیان اینکه  همه بیمارستانهای رفسنجان و انار خیّرساز بوده و 80 درصد سرمایه هلال احمر کشور مربوط به موقوفات رفسنجان است، افزود: اولین ام.آر.آی کشور در بیمارستان رفسنجان نصب شد.  وی افزود: چیزی که حاصل اندیشه افراد بوده و متاثر از محیط قرار می گیرد به عنوان سبک زندگی نمود پیدا می کند و خانواده نقش مهمی در تاثیر سبک زندگی افراد دارد.

وی تصریح کرد: مشخص است که دین اسلام به عنوان وحدت باعث بالندگی جامعه شود و سبک زندگی اسلامی را به ما معرفی می کند که یکی از ثمرات این سبک زندگی، فرزندآوری و تربیت فرزند صالح است.

محمدی شاهرخی یادآور شد: متاسفانه الگوی زندگی به سمت تاخیر در ازدواج و تاخیر در فرزندآوری پیش می رود و ترس نسبت به این موضوع دارند و این خطر بزرگی به شمار می رود.

نظر شما