شناسهٔ خبر: 54841967 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تراس: انگلیس ممکن است در روابط تجاری خود با چین تجدیدنظر کند

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزیر امور خارجه انگلیس نسبت به نفوذ اقتصادی چین در جهان اظهار نگرانی کرد و گفت: انگلیس ممکن است درباره تبادلات تجاری با چین تجدیدنظر کند.

به گزارش شفقنا از ایرنا، لیز تراس، که برای شرکت در اجلاس ناتو به اسپانیا سفر کرده است درباره احتمال حمله چین به تایوان هشدار داد و ادعا کرد که چنین اقدامی یک اشتباه محاسباتی فاجعه‌بار خواهد بود.

وی در نشست سران ناتو گفت که انگلیس و سایر کشورها باید در روابط تجاری با کشورهایی که از قدرت اقتصادی به روش های «اجباری» استفاده می کنند، تجدید نظر کنند.

وزیر امور خارجه انگلیس در اظهاراتی که نشانگر تغییر سیاست دولت بوریس جانسون نسبت به چین درقیاس با سلف خود ترزا می و دیوید کامرون است که به دنبال دوره طلایی روابط اقتصادی با چین بودند گفت که تجارت باید به سمت کشورهایی هدایت شود که می توان به آنها اعتماد کرد.

وی گفت: معتقدم گسترش نفوذ چین از طریق زورگویی اقتصادی و ایجاد یک ارتش توانمند، این خطر واقعی را ایجاد می‌کند که آن‌ها به ایده‌هایی اشتباه برسند که به اشتباهات محاسباتی فاجعه‌باری مانند حمله به تایوان ختم شود.

تراس افزود: با توجه به مطرح شدن طرح راهبردی ناتو در ده سال آینده در نشست مادرید، باید بر روی نگرانی‌ها درباره چین نیز تمرکز داشت. کشورهای عضو گروه ۷ و کشورهایی مانند استرالیا باید از «وزن اقتصادی» خود برای به چالش کشیدن چین استفاده کنند و انگلیس در این میان ممکن است درباره تبادلات تجاری با چین تجدید نظر کند.

نظر شما