شناسهٔ خبر: 54841150 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

همه نگاهها به نشست شامگاه چهارشنبه؛

کنست در آستانه انحلال/ لاپید نخست وزیر می‌شود؟

شامگاه امروز قرار است انحلال کنست در قرائت پایانی به رای گذاشته شود، که در پی آن موعد انتخابات پارلمانی جدید مشخص شده و یائیر لاپید نیز به عنوان نخست وزیر کابینه انتقالی معرفی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، انحلال کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) شامگاه امروز چهارشنبه در قرائت پایانی انجام خواهد شد و در صورت تأیید آن دوران نخست وزیری نفتالی بنت پس از گذشت تنها یک سال به پایان می‌رسد.

براین اساس، در صورتی که نمایندگان احزاب مخالف و کابینه ائتلافی شامگاه امروز درباره موعد انتخابات جدید به توافق برسند، همچنین مخالفان تلاشی برای تشکیل ائتلاف بزرگ‌تر انجام ندهند، انحلال کنست به احتمال فراوان رقم خواهد خورد. البته برخی منابع صهیونیستی نیز این گمانه زنی را مطرح کرده‌اند که یکی دیگر از گزینه‌های احتمالی در نشست امروز، ادامه فعالیت کابینه ائتلافی به نخست وزیری نفتالی بنت است.

اما در هر صورت به نظر می‌رسد احزاب موافق و مخالف کابینه رژیم صهیونیستی در نشست خود، انحلال کنست را تأیید کنند. در نتیجه پس از این رخداد دوران نخست وزیری نفتالی بنت پس از گذشت تنها یک سال به پایان می‌رسد و کابینه انتقالی به نخست وزیری نفتالی بنت تشکیل خواهد شد.

در صورت انحلال کنست، موعد انتخابات جدید رژیم صهیونیستی نیز اعلام خواهد شد که به احتمال زیاد یکی از دو تاریخ ۲۵ اکتبر یا یکم نوامبر ۲۰۲۲ خواهد بود.

این پنجمین انتخابات در صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی در چهار سال گذشته خواهد بود که به طور جدی وضعیت متزلزل و شکننده سیاسی در درون اراضی اشغالی را نمایان کرده است.

نظر شما