شناسهٔ خبر: 54840007 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ایده‌های خلاق به توسعه صنایع دریایی پیوند می‌خورد/ حمایت از ساخت بومی تجهیزات کاربردی

اتصال دانش به صنعت با جذب ایده‌ها و طرح‌های برتر در زمینه ساخت بومی کشتی و قایق بی‌سرنشین محقق می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،فراخوانی برای «جذب ایده‌ها و تیم‌های دارای تخصص و دانش در زمینه ساخت کشتی و قایق بی‌سرنشین» منتشر شد تا دانشجویان، فعالان صنعت دریایی، علاقه‌مندان و متخصصان بتوانند از مسیری مطمئن و تضمین شده، ایده‌های خود را تجاری‌سازی و به صنایع و بازار مرتبط عرضه کنند.

مشارکت در این فراخوان برای افراد با مزایایی چون «سرمایه گذاری مالی و آموزشی»، «ارائه فضای کار اشتراکی»، «توسعه و تجاری‌سازی ایده‌ها» و «رونق اقتصادی مبتنی بر فناوری» همراه است. فراخوانی که با حمایت گروه دریایی ستاد توسعه حمل و نقل فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط دانشگاه شهید بهشتی( مرکز نوآوری هوش مصنوعی و صنایع مکران) منتشر شده است.

این اتفاق به توسعه صنعت دریایی کشور و کشتی سازی در کشور، کاهش وابستگی کشور به بازار واردات، استفاده از ظرفیت های دانشی و تخصصی موجود در کشور و تامین نیازهای داخلی با فناوری بومی منجر می شود.

صنعت دریایی یکی از صنایعی است که ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با توسعه تبادلات میان کشورها و تجارت جهانی دارد به همین دلیل توسعه آن در هر کشوری در کنار قطع وابستگی به بازار واردات، نشانی از توسعه یافتگی آنها است. به همین دلیل طی سال های اخیر سرمایه گذاری جهانی بر روی حمل و نقل دریایی افزایش چشمگیری یافته است.

کشتی سازی صنعتی اشتغالزا و درآمدزا است و می تواند نرخ رشد اقتصادی را افزایش دهد بنابراین استفاده از ظرفیت های بومی برای توسعه این صنعت ارزش آفرین می تواند بخش قابل توجهی از رونق اقتصادی را بر دوش بکشد و سهم قابل توجهی در توسعه کار، تجارت و اشتغال در کشور داشته باشد.

این اتفاق هم تنها زمانی محقق خواهد شد که به خوبی و به شکلی درست از توانمندی ها و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و خلاق و دانش آموختگان این حوزه استفاده کنیم. یکی از روش های کارآمد شناسایی و دست یابی به این نیروی ارزشمند انسانی انتشار چنین فراخوان ها و حمایت از ایده ها و طرح های برتر فعالان این حوزه است.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این فراخوان به اینجا مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما