شناسهٔ خبر: 54839773 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

در نشست فصلی مسوولان مراکز کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد انجام شد؛

بررسی عملکرد مراکز، مربیان و برنامه‌های سالانه‌ی استان

نخستین نشست فصلی مربی مسوولان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد با موضوع«بررسی عملکرد مراکز، مربیان و برنامه‌های سالانه‌ی استان» برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد ، این جلسه با حضور مدیرکل کانون، کارشناسان و مسوولان مراکز فرهنگی‌‎هنری به صورت حضوری برگزار شد.

در این جلسه کبری اخلاقی‌نیا ضمن خیر مقدم و آرزوی سلامتی برای همکاران، اولین جلسه حضوری مربی مسوولان پس از دوران کرونا را به فال نیک گرفت و از تلاش تمامی همکاران در جهت پیشبرد اهداف کانون در سال گذشته تقدیر و تشکر کرد.

مدیرکل کانون کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت‌های فرآیند محور و حرکت تدریجی، مستمر، تمرین و تکرار فعالیت‌ها به عنوان عاملی تاثیرگذار  برای اعضا نام برد و تصریح کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، رویکردی مرکز محور و مخاطب محور است.

وی تأکید کرد: انتظار می‌رود با توجه به حضوری شدن فعالیت‌ها در سال جدید، مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری با برنامه‌ریزی دقیق، تمهیدات لازم را برای حضور حداکثری اعضا فراهم نمایند.

اخلاقی نیا ادامه داد:هر چند دوران سخت کرونا آسیب‌هایی به فعالیت‌های کانون وارد کرد ولی در فضای مجازی، تجربه‌هایی را کسب کردیم که می‌توانیم در دوران پساکرونا از آن بهره‌مند شویم. کانون از جمله نهادهایی بود که در دوران کرونا در برگزاری فعالیت‌های مجازی فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است.

مدیرکل کانون کهگیلویه و بویراحمد یکی از اهداف مهم و کاربردی کانون را توجه و تمرکز بر مرکز محوری و مخاطب محوری عنوان کرد و افزود: یک هدف مهم و کاربردی کانون، اجرای فعالیت های فرهنگی، هنری وادبی، هدف گذاری و ارائه راهکار های دقیق و صحیح در مسیر پویایی و ارتقاء جذب و پایداری اعضای کودک و نوجوان در مراکز و عملیاتی کردن برنامه ها پیش بینی شده است.

تاکید بر  حضور حداکثری اعضای هنری و ادبی در فراخوان‌های ملی و بین‌المللی، انجام نیازسنجی قبل از اجرای کارگاه‌ها و استفاده از نظرات کارشناسی حوزه‌های مربوطه از نکاتی بود که توسط وی در این روز مطرح شد.

ثبت‌نام و اطلاع‌رسانی در خصوص کارگاه‌های تابستانی، قرارداد مربیان آزاد فصل تابستان، بهره گیری از ظرفیت دستگاهی اجرایی در برنامه های مشترک، بررسی مشکلات سامانه کتابداری ، استفاده از مشارکت سازمان‌های همسو و مختلف، ضرورت پیگیری اعتبارات عمرانی از فرمانداری‌ها و ظرفیت خیرین در شهرستان‌ها، مواردی دیگری بود که توسط مدیرکل و کارشناسان کانون استان مطرح شد.

در ابتدای این جلسه مجید عسکری کارشناس مسوول آفرینش‌های فرهنگی هنری و ادبی کانون از اهمیت برنامه‌ریزی و اهتمام جدی مراکز با توجه به بهبود فعالیت‌های حضوری در جذب و پایداری اعضا صحبت کرد.

نظر شما