شناسهٔ خبر: 54839398 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

دکتر ستاری در بازدید از پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران:

فرهنگ زیست‌بوم فناوری و نوآوری با رشد نمایانی در حال توسعه و ترویج است

دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: فرهنگ زیست‌بوم فناوری و نوآوری با رشد نمایانی در حال توسعه و ترویج است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در حاشیه بازدید از دستاوردهای دانش‌بنیان  پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران در حوزه‌های پتروشیمی، گاز، پلاستیک، دارو و فناوری های نوین پلیمری،  با بیان این که فرهنگ اقتصاد دانش بنیان و خلاق با رشدی نمایان در حال توسعه است، اظهار داشت: خوشبختانه جامعه به ویژه در عرصه پژوهش و دانشگاهی، با فرهنگ و جایگاه زیست بوم فناوری و نوآوری آشنا و این امر به توسعه محصولات ایران‌ساخت دانش بنیان و خلاق منجر شده است.

معاون علمی  وفناوری رئیس جمهور با اشاره به حمایت معاونت علمی و فناوری از توسعه زیست‌بوم شرکت های دانش بنیان و خلاق، گفت: تلاش می‌کنیم تا بستری برای خلق ارزش افزوده از ایده ها و ظرفیت های نوآورانه ایجاد شود. ماحصل این رویکرد را می توان در رشد و رونق شرکت های دانش بنیان و خلاقی مشاهده کرد که محصولات و خدمات خود را با ایجاد شغل و ارزش افزوده در خور توجه به بازارهای بین المللی رسانده‌اند.

وی که به منظور به بازدید از دستاوردهای دانش‌بنیان شرکت‌های مستقر در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران  به این مرکز آمده بود از نزدیک در جریان فرآیند توسعه مرکز نوآوری و توسعه نانوپلیمر قرار گرفت.

گفتنی است این مرکز نوآوری در سه طبقه و مساحت ۳۶۰۰ مترمربع، قرار است بستری برای پیوند ایده‌های نوآورانه نانو و پلیمر باشد و محصولات فناور ایران ساخت این حوزه را به بازار هدایت کند.

نظر شما