شناسهٔ خبر: 54838505 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی | لینک خبر

قدردانی از کارآفرینانی که معتادین بهبود یافته را در سیستان و بلوچستان استخدام کردند | وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان: صیانت اجتماعی از معتادان بهبود یافته جدی گرفته شود

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، حامد آرامش  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در همایش یاریگران زندگی در جامعه کار و تولید سیستان و بلوچستان گفت: همایش یاریگران زندگی در جامعه کار و تولید به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است که با همکاری ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برگزار شد.

حامد آرامش گفت: از مهمترین برنامه هایی که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه کار و تولید دنبال می‌کند، ایجاد دفاتری در واحد‌های تولیدی ۲۰ تا ۵۰ نفر کارکن با عنوان کانون یاریگران زندگی است.
وی بیان کرد: هدف گذاری برای سال جاری، افتتاح ۲۸ کانون یاریگران زندگی در سطح استان است که در سه ماهه اول امسال، ۱۰ کانون فعالیت خود را در واحد‌های تولیدی هدف آغاز کرده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: برگزاری کلاس های آموزشی برای کارگران و کارفرمایان و توزیع بسته های آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت اعتیاد بخشی از اهداف تشکیل این کانون ها است.
آرامش تصریح کرد: باید صیانت اجتماعی از معتادان بهبود یافته را جدی بگیریم تا از بازگشت این افراد به چرخه اعتیاد پیشگیری شود.
وی افزود: اگر بتوان برای معتادان رها یافته از اعتیاد با توجه به مهارتهای شغلی آنان، کار و شغل ایجاد کرد نه تنها از بازگشت آنها به سوی اعتیاد پیشگیری می شود بلکه زمینه توانمندسازی و بازگشت آنان به کانون گرم خانواده و جامعه فراهم خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار نیز در این همایش گفت: اشتغالزایی و ایجاد درآمد پایدار برای معتادان بهبود یافته، نقش مهمی در تداوم سالم بودن آنان در جامعه دارد.

عباسعلی ارجمندی افزود: سازمان های مردم نهاد نقش بسیار مهمی در بازپروری و ایجاد اشتغال برای معتادان بهبود یافته دارند و باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

نظر شما