شناسهٔ خبر: 54837067 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

آشنایی با فعالیت‌های مؤسسه «محمد رسول‌الله(ص)» اهواز

مدیر مؤسسه قرآنی «محمد رسول‌الله(ص)» اهواز با اشاره به فعالیت‌های قرآنی و خیریه این مؤسسه گفت: هزینه تمامی امور مؤسسه و خیریه به‌طور شخصی و با کمک محدود تعداد کمی از خیرین تأمین می‌شود.

صاحب‌خبر -

مدیر مؤسسه قرآنی محمد رسول‌الله(ص) اهواز در گفت‌وگو با بسیج ، با بیان اینکه این مؤسسه قرآنی، فعالیت خود را به شکل رسمی از سال ۹۷ آغاز کرده است، گفت: فعالیت‌های قرآنی این مؤسسه در رشته‌های حفظ ترتیبی قرآن کریم، مفاهیم، روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در حال برگزاری است. این دوره‌ها به صورت حلقه‌ای در سه مقطع کودکان و نوجوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود که آموزش حلقه‌های کودک و نوجوان بر عهده مربیان حوزوی است.

وی که خود مسئولیت آموزش حلقه‌ بزرگسالان را برعهده دارد، افزود: این کلاس‌ها به صورت رایگان در روزهای زوج با حضور حدود ۸۰ نفر قرآن‌آموز برگزار می‌شود. از دیگر برنامه‌های این مؤسسه، تشکیل جلسات تفسیر موضوعی قرآن کریم است.

لیلی‌زاده با بیان اینکه بخش دیگری از فعالیت‌های این مؤسسه، امور خیریه است، گفت: پرداخت وام‌های خوداشغالی به افراد بدون سرمایه به‌ویژه دختران بی‌سرپرست برای شروع فعالیت‌های کار در خانه، تأمین جهیزیه نوعروسان کم‌بضاعت و ... از جمله این فعالیت‌ها است.

مدیر مؤسسه محمد رسول‌الله(ص) تصریح کرد: برای انجام امور خیریه در مؤسسه با مشکلات بسیار زیادی مواجهیم و از لحاظ مالی در مضیقه هستیم. هزینه‌ تمامی امور خیریه به صورت شخصی و از طرف مدیریت مؤسسه و تعداد بسیار کمی از خیرین تأمین می‌شود و منبع مالی و حمایتی دیگری از مؤسسه با وجود پیگیری‌های فراوان وجود ندارد. تلاش‌ها و رایزنی‌ با ادارات مختلف در جهت رفع این مشکلات نیز تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های این مؤسسه در مسجد امام رضا(ع) انجام می‌شود، گفت: با انتقال این مؤسسه، به مسجد به علت کمبود فضای کافی در مؤسسه، فعالیت‌های خیریه رونق گرفته است، اما از مشکلات این مسجد می‌توان به عدم وجود واحد فرهنگی بانوان اشاره کرد.

یادآور می‌شود مؤسسه قرآنی محمد رسول‌الله(ص) اهواز در مسجد امام رضا(ع)،‌ واقع در چهارراه زند فعالیت می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما