شناسهٔ خبر: 54836740 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری طارم تاکید کرد

برخورد قاطع با متصرفان منابع طبیعی در طارم

فاطمه توفیقی

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری طارم گفت: اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری این شهرستان با جدیت کامل به دنبال رفع تصرف اراضی ملی در این منطقه است.

صاحب‌خبر -

رضا احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره قلع و قمع و رفع تصرف اراضی ملی در طارم، اظهار کرد: ۶ تیرماه امسال اقدام به قلع و قمع و رفع تصرف اراضی ملی در ۶۴ هکتار از اراضی ملی در پلاک درام (غرب شهرستان طارم) توسط اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری طارم با دستور دادرس شهرستان، هماهنگی و تامین امنیت نیروی انتظامی شهرستان و همکاری امور آب این منطقه شد.

وی افزود: اراضی ملی که رفع تصرف صورت گرفته، در یک ماهه اخیر تصرف شده و اقدام به لوله‌گذاری، چاله‌کنی و کاشت نهال کرده‌ بودند که جمع‌آوری شد. همچنین ارزش مالی این اراضی ۵۰ میلیارد تومان بود که توسط اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری طارم به دولت بازگردانده‌ شد.

این مسئول با بیان اینکه اداره منابع‌طبیعی با جدیت کامل به دنبال رفع تصرف اراضی ملی در این شهرستان است و برای کسانی که نسبت به کار اقدام کنند، پرونده تشکیل شده و به مراجع قضایی ارجاع داده‌ می‌شود، تصریح کرد: اراضی ملی حق همه مردم بوده و تصرف آن موجب نارضایتی مردم می‌شود و قلع و قمع و رفع تصرف اراضی ملی نیز از دغدغه‌ها و مطالبات مردم از منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان است.

برخورد قاطع با متصرفان منابع طبیعی در طارم

احمدی ادامه داد: قلع و قمع و رفع تصرف اراضی از وظایف و اولویت‌های اداره منابع‌طبیعی است و این اداره در محافظت از پلاک‌های سطح شهرستان با کسی تعارف ندارد و با افراد سودجو برخورد می‌کند. اداره منابع‌طبیعی طارم پی‌گیر قلع و قمع و رفع تصرف اراضی ملی در این منطقه است و کسانی که اقدام به این کار کرده‌اند، باید برای کاهش خسارت، هرچه سریع‌تر نسبت به جمع‌آوری لوله‌ها و خارج کردن نهال‌ها اقدام کنند.

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری طارم عنوان کرد: از مردم بومی و غیربومی که تمایل به خرید زمین در این شهرستان دارند، تقاضا داریم که قبل از خرید زمین از اداره منابع‌طبیعی طارم استعلام بگیرند تا اگر زمین جزو اراضی ملی بود، از خرید خودداری کنند تا بعد از خرید زمین با مشکل مواجه نشوند.

وی خاطرنشان کرد: از مردم طارم تقاضا داریم در صورت مشاهده تخلفات و تصرف اراضی ملی با شماره ۱۵۰۴ یا شماره ۰۹۱۹۳۴۵۵۱۹۲ تماس بگیرند.

برخورد قاطع با متصرفان منابع طبیعی در طارم

انتهای پیام

نظر شما