شناسهٔ خبر: 54836705 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

سونی از مانیتورها و هدفون‌های برند INZONE رونمایی کرد

نصیر فرزان

صاحب‌خبر -

مانیتور و هدفون‌های جدید سونی که مربوط به خط تولید INZONE محسوب می‌شوند، علاوه بر PC روی پلی استیشن ۵ نیز قابل استفاده‌اند.

در جریان رویداد مطبوعانی روز سه‌شنبه، مشخص شد که خط تولید این‌زون (INZONE)، حاوی چندین مانیتور مخصوص گیمینگ و تعدادی هدفون خواهد بود. با این‌که سونی از INZONE به عنوان برندی برای PC یاد می‌کند اما اولین دستگاه معرفی شده، با PS5 و دیگر کنسول‌ها نیز سازگاری دارد.

از نظر طراحی نیز مانیتورها و هدفون‌های این خط تولید، با شکل و شمایل پلی استیشن ۵ هم‌خوانی دارند. مانیتور پرچم‌دار سونی به نام INZONE M9 که در تابستان امسال با قیمت ۸۹۹ دلار عرضه خواهد شد، دارای وضوح تصویر 4k و نرخ نوسازی (Refreah Rate) برابر با ۱۴۴ هرتز و مجهز به HDR است. مدل ارزان‌تر این مانیتور که به نام INZONE M3 یاد می‌شود، با قیمت ۵۲۹ دلار در اواخر امسال به بازار خواهد آمد. این محصول دارای وضوح تصویر ۱۰۸۰p و نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز است.

مانیتوز M9، کاربران پلی استیشن ۵ را قادر می‌سازد تا از Auto HDR Tone Mapping استفاده کنند؛ تکنولوژی که باعث می‌شود تا کنسول‌ها به صورت خودکار، تنظیمات HDR را در بهترین حالت ممکن عیار کنند. این تکنولوژی در حین تماشای فیلم، به صورت خودکار وارد حالت مخصوص سینما (Cinema Mode) و در هنگام تجربه بازی، وارد حالت مخصوص بازی (Game Mode) می‌شود.

قیمت هدفون‌های INZONE از ۹۹ تا ۲۹۹ دلار در نوسان است. مدل پریمیوم H9 دارای قابلیت حذف نمودن سر و صدای محیط، صدای فضایی ۳۶۰ درجه و طول عمر باتری ۳۲ ساعتی است. هدفون مدل H7 که با قیمت ۲۲۹ دلار عرضه خواهد شد، فاقد قابلیت حذف اصوات مزاحم محیطی است اما طول عمر آن ۸۰ ساعت است. ارزان‌ترین هدفون INZONE که به نام H3 یاد می‌شود، یک مدل دارای سیم بوده و این‌ موضوع می‌تواند یک نکته منفی برای آن محسوب شود.

مدل‌های H9 و H7 علاوه بر مجهز بودن به تکنولوژی صدای سه بعدی (Tempeat 3D AudioTech)، بعد از اتصال به پلی استیشن ۵ دارای پنجره مخصوص به خود بوده که سنجش‌گر گیمینگ و چت نیز در آن قابل مشاهده است.

ویژگی‌ها و مشخصات کامل خط تولید INZONE را می‌توانید در وبسایت سونی مشاهده کنید.
رئیس تولیدات خانگی شرکت سونی، کازو کای (Kazuo Kii) در گفت‌و‌گو با واشنگتن پست بیان داشت که با وجود این‌که سونی دیر وارد بازار PC شده است، اما آن‌ها امیدوارند تا با تولیدات مرغوب خود، توجه مخاطبین را به خود جلب کنند. کازو کای می‌گوید:

تمرکز ما روی کاربران پلی استیشن ۵ کاهش نیافته است. با وجود این‌که سونی دیر وارد بازار مانیتور و هدفون‌های مخصوص گیمینگ شده است، اما ما باور داریم که میتوانیم تا قسمت قابل توجهی از بازار را از آن خود کنیم. اگر برترین بازیکنان از بهترین کمپانی‌ها از محصولات ما تعریف و تمجید نمایند، توجه دیگر گیمرها نیز به سمت آن‌ها جلب خواهد شد.

عرضه اسباب و ابزار مخصوص گیمینگ برای PC، نمایان‌گر عزم‌ جدی سونی برای ورود همه جانبه به بازار این پلتفرم‌ محبوب است. رئیس پلی استیشن، جیم رایان (Jim Ryan) می‌گوید که یکی از اهداف سونی تا سال ۲۰۲۵، عرضه نیم‌ محصولاتش برای دو پلتفرم موبایل و PC است.

بازی Horizon Zero آغازگر پورت بازی‌های پلی استیشن برای PC بود که در ماه اوت سال ۲۰۲۰ عرضه شد. عناوین Days gone و God of War، دیگر بازی‌های عرضه شده سونی برای PC بوده‌اند. Uncharted 4 و Spider Man نیز به زودی راهی PC خواهند شد. این در حالیست که جیم رایان از انتشار بازی‌های بیشتری از پلی استیشن برای PC سخن گفته است.

Invisible bearded user فیل خالی بند شاگرد عمو جیم meysamb @alistar Ellie Terminator A,sh شبح گیمفا ABDVD Mohsenj74 o0ashil0o علی امیر حسین Sekiro Ashen undead the bearer M.MT Albert Dr.Pyro

برچسب‌ها:

نظر شما