شناسهٔ خبر: 54836696 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون سابق سپاه: آمریکایی‌ها بیش از رعایت حقوق، جنایت در حق بشریت انجام داده‌اند

بوشهر-ایرنا- معاون حقوقی سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی‌ها برغم ادعای رعایت حقوق بشر از گذشته تا کنون بیشترین جنایت را در حق بشریت انجام داده اند. ا

صاحب‌خبر -

به گزاشر خبرنگار ایرنا، سردار علی گرجی زاده روز جهارشنبه در مراسم سالروز شهدای هفتم تیر استان بوشهر در گلزار شهدای روستای بحیری شهرستان دشتی و در جوار مزار شهید سید میر بهزاد شهریاری نخستین نماینده مردم دشتی و تنگستان دیر و کنگان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد  اظهار داشت: ترورهای کور منافقان در سال ۱۳۶۰که با حمایت آمریکا انجام شد شهادت بسیاری از رهبران پاک و متعهد انقلاب اسلامی را در پی داشت.

وی افزود: آمریکایی‌ها سابقه تاریکی در جنایت و ترور و تضییع حقوق بشر دارند و از گذشته‌های دور تاکنون بیشترین  جنایت‌ها  را در حق بشریت انجام داده‌اند و هنوز هم این جنایت ها ادامه دارد.

گرجی زاده با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها رژیم صهیونیستی را به عنوان یکی از بزرگترین جنایت‌کاران حمایت می‌کنند ادامه داد: آنها به دوستان خودشان هم رحم نمی‌کنند.

معاون سابق حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: یکی از جنایت های آمریکا علیه مردم ایران شلیک به هواپیمای مسافربری ایران در سال ۱۳۶۷ بود که شمار زیادی ی از هم وطنان بی گناه در این جنایت به شهادت رسیدند.

وی به برگزاری یادواره شهید شهریاری و حیدری ۲ نماینده استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی که در حادثه هفتم تیر سال ۱۳۶۰ به شهادت رسیدند اشاره کرد و افزود: یاد و مخاطره شهدا همیشه زنده و تازه است و نمونه بارز آن حضور پر شور مردم د شتی و استان بوشهر بعد از ۴۱ سال در این هوای گرم و طاقت فرسا در این مراسم است.

معاون سابق حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: شهرستان دشتی با تقدیم این شهید گرانقدر و شهدای سرافراز مهدوی و توسلی شهدای خلیج فازس باعث افتخار استان بوشهر و کشور شده است.

گرجی زاده به برخی مشکلات اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و افزود : شهدا بهترین دارایی شان را برای امنیت و آسایش ما داده اند آنها بهترین سرمشق و الگو برای جوانان و نسل های آینده جامعه هستند.

وی تاکید کرد: همه ما به شهدا بدهکار هستیم و آنها بودند که  کشور را متحول کردند و جایگاه پدران و مادران شهدا همیشه پیش خدا ویژه  و عزیز است.

معاون حقوقی سابق سپاه ادامه داد:  این شهدا بودند که  ما را در جنگ تحمیلی هشت ساله پیروز کردند و زمانی که جنگ شروع شد ما هیچی نداشتیم ولی انسان‌هایی داشتیم که راهشان را انتخاب کرده بودند و در نهایت به هدف بزرگشان  نیز که شهات بود رسیدند.

وی به رشادت های  سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی را یادآورشد و افزود:  به واسطه شجاعت و فداکاری های سرار شهید سلیمانی و دیگر شهدا مدافع حرم بود که  خطر داعش از بیخ گوش ما گذشت و با شهادت خود توطئه بزرگ دشمنان را خنثی کردند.

وی تاکید کرد: آمریکا و کشورهای حامی او در منطقه هزینه‌های زیادی برای داعش کردند تا در سوریه و عراق پیروز شود ولی جانفشانی سردار شهید سلمیانی ومدافعان حرم همه این توطئه ها ناکام گذاشت.

در این مراسم از خانواده شهید سید میربهزاد شهریاری نماینده مردم رودباران سابق و دشتی، تنگستان فعلی در مجلس شو رای اسلامی تجلیل شد.

نظر شما