شناسهٔ خبر: 54836662 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ بیمار مشکوک به وبا در روانسر شناسایی شد

کرمانشاه - ایرنا- سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر گفت: در روزهای اخیر ۲ بیمار مشکوک به وبا با علایم اسهال آبکی و ضعف و بیحالی شناسایی و آنتی بیوتیک درمانی و سرم تراپی برای آنها شروع شد.

صاحب‌خبر -

دکتر «محی‌الدین امینی» روز چهارشنبه در گفت و گو خبرنگار ایرنا، افزود: نمونه التور اولیه یکی از این ۲ بیمار مثبت گزارش شده و امروز صبح تیم اعزامی شبکه بهداشت به همراه پزشک برای بررسی علایم بیماری در سایر اعضای خانواده و وضعیت آب و منبع احتمالی آلودگی به محل سکونت این ۲ بیمار مراجعه کردند. 

وی ادامه داد: احتمال می رود که منبع آلودگی به دلیل مسافرت یکی از این ۲ بیمار به منطقه کردستان کشور عراق بوده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر اظهار داشت: نمونه های جدید از این ۲ بیمار برای تایید نهایی امروز به مرکز استان ارسال شد و منتظر جواب نهایی آزمایشگاه مرکزی استان هستیم.

امینی افزود: وبا با مصرف آب و غذای آلوده منتقل می شود و افراد باید از مصرف آب و غذای آلوده و مشکوک خودداری کنند.

وی اضافه کرد: افراد در صورتی که از سلامت آب به ویژه آب چشمه ها مطمئن نیستند باید آب را به مدت یک دقیقه بجوشانند و پس از آنکه آب به جوش آمد اجازه دهند بیش از یک دقیقه در این حالت جوش بماند و پس از آن آب قابل استفاده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان روانسر تاکید کرد: همچنین افراد باید قبل از مصرف میوه و سبزیجات آن را به خوبی گندزدایی و ضدعفونی کنند.

دکتر امینی اضافه کرد: خوشبختانه وبا مانند کرونا نیست که از طریق تنفسی منتقل شود و اگر افراد قدری مراقب بهداشت مواد غذایی و آب باشند به راحتی می توانند از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.

وی گفت: از طرفی درمان های آنتی بیوتیکی خوبی برای این بیماری وجود دارد و در کنار این درمان ها فرد بیمار باید آب و مایعات بسیاری مصرف کرده و سرم درمانی هم انجام دهد.

امینی یادآور شد: نشانه بارز وبا اسهال شدید و جهنده است و  افراد به محض مشاهده این علامت به مراکز درمانی مراجعه کرده و حتما به میزان زیاد مایعات مصرف کنند، چرا که در صورت از دست دادن آب بدن بسیار امکان کشنده بودن این بیماری وجود دارد.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

نظر شما