شناسهٔ خبر: 54836443 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر؛

کتاب فناورانه و مصورِ «پیشگیری از آسیب اجتماعی» منتشر می‌شود

کتاب فناورانه و مصورِ «پیشگیری از آسیب اجتماعی» با مقدمه سیدحسن موسوی چلک، رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران توسط شرکت خلاق منتشر می‌شود.

صاحب‌خبر -
سلمان حمزه‌پور، مدیر عامل شرکت خلاق مستندسازان نوین آرتا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به انتشار کتاب «پیشگیری از آسیب اجتماعی»، توضیح داد: این کتاب به صورت مصور است، در پوسترها علاوه بر اطلاعات بصری هنری و گرافیکی، اطلاعات و پیام‌هایی در زمینه‌های اجتماعی گنجانده شده است.
 
وی با بیان اینکه سیدحسن موسوی چلک، رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران بر این کتاب مقدمه نوشته است، گفت: 250 پوستر و اینفوگرافی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توسط این شرکت در 5 محور اصلی آسیب اجتماعی، طراحی شده است.
 
سلمان حمزه پور ادامه داد: ویژگی این کتاب این است که علاوه بر پیام ها و محتوی گرافیکی و متنی موجود در این پوسترها، واقعیت افزوده نیز به شکل پیام‌های ویدئوییِ، موشن گرافی و انیمیشن نیز به آن افزوده می‌شود و مخاطب می‌تواند به صورت آنلاین یا آفلاین محتوی AR را مشاهده کند.
 
 
وی با بیان اینکه در مباحث آسیب اجتماعی پیش‌بینی و پیشگیری دو اصلِ مهم است که باید به آن پرداخته شود افزود: این کتاب می‌تواند با روشی فناورانه و جذاب در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بسیار مفید باشد.
 
مدیر شرکت خلاق در پایان با اشاره به محورهای اصلی پوسترها و اینفوگرافی‌های این کتاب، توضیح داد: این پنج محور شام اعتیاد ، کودکان کار، حاشیه نشینی، فساد اخلاقی و طلاق هستند.
 
حمزه‌پور با طرح این موضوع که «پیشگیری از آسیب اجتماعی» در شمارگان یک هزار نسخه منتشر خواهد شد، یادآور شد: محل توزیع کتاب‌ها دستگاه‌های دولتی دستاندرکار اجتماعی، ثمن‌ها، نهادهای مردمی، کلینیک‌های روان شناسی و ترک اعتیاد، قوه قضائیه و بخش خصوصی است.

نظر شما