شناسهٔ خبر: 54836377 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون توسعه مدیریت وزارت بهداشت اعلام کرد:

ابلاغ دستورالعمل نوبت کاری شب، برای مادران شاغل باردار یا دارای فرزند شیرخوار

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت از ابلاغ دستورالعمل نوبت کاری شب برای مادران شاغل باردار و مادران دارای فرزند شیرخوار و پدران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، بهروز رحیمی اظهار کرد: در خصوص قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و براساس مصوبه معاون امور مجلس ریاست‌جمهوری، نوبت کاری شب برای مادران شاغل باردار و مادران دارای فرزند شیرخوار تا دو سال و پدران تا یک ماهگی نوزاد، در مشاغل و فعالیت‌های نیازمند نوبت کاری شب اختیاری است.

وی افزود: در صورت انجام نوبت کاری، استفاده از مرخصی شیردهی در شیفت شب دو ساعت و در شیفت‌های مضاعف به ازای هر شیفت کاری یک ساعت است.

گفتنی است، طبق ماده ۱۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در خصوص نوبت کاری شب برای مادران شاغل باردار و مادران دارای فرزند شیرخوار تا دو سال و پدران تا یک ماهگی نوزاد، در مشاغل و فعالیت‌هایی که نیازمند نوبت کاری شب هستند، اختیاری است.

همچنین طبق ماده ۲۹ این قانون مادران پس از شروع به کار مجدد می‌توانند در صورت تمایل تا ۱۲ ماهگی کودک از برنامه شیفت کاری شب معاف شوند و در صورت انجام نوبت کاری، استفاده از مرخصی شیردهی در شیفت شب دو ساعت و در شیفت‌های مضاعف به ازا هر شیفت کاری یک ساعت است.

نظر شما