شناسهٔ خبر: 54835972 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دولت و مجلس باید برنامه مشخصی برای افزایش کیفیت فرایند تربیت‌معلم در کشور داشته باشند

معاون گفتمان‌سازی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: ما در بحث نیروی انسانی آموزش‌وپرورش با دو مسئله مهم تأمین و تربیت‌ معلم مواجه هستیم و دولت و مجلس باید برنامه مشخصی برای افزایش کیفیت فرایند تربیت‌معلم در کشور داشته باشند.

صاحب‌خبر -

محمد رمضانی معاونت گفتمان‌سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس‌گفت: مسئله نیروی انسانی برای هر سازمان و نهادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اساساً اگر به‌دنبال تغییر و تحول در جامعه هستیم، این انسان‌ها هستند که پرچم‌دار و از ارکان اصلی تحرکات اجتماعی به شمار می‌روند. 

معاون بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: در آموزش‌وپرورش نیز بنابر رهنمودهای چند دهه اخیر مقام‌معظم رهبری تحول بنیادین در این عرصه از الزامات این نهاد عنوان شده است تا ما بتوانیم نظام تعلیم‌وتربیت کشور را از چنگال دو پدیده مبتذل در آن یعنی غربی و قدیمی بودن محتوا نجات دهیم و آن را به سمت کارآمدی حداکثری سوق دهیم. 

محمد رمضانی در ادامه افزود: در بحث نیروی انسانی ساختار بزرگ و مهم آموزش‌وپرورش ما با دو مسئله مهم تأمین و تربیت‌ معلم مواجه هستیم. در تربیت‌معلم چالش‌های بزرگی به نام فقدان ایده مطلوب و عدم وجود نیروی انسانی توانمند برای پیاده‌سازی نظام جامع تربیت‌معلم در روبروی تحول‌خواهان این عرصه شکل گرفته‌است. اما در مسئله تأمین معلم که امروزه در تک‌تک مدارس کمبود و خلأ آن را مشاهده می‌کنیم و تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های آموزش‌وپرورش شده‌است.

این فعال دانشجویی ادامه داد: تحلیل‌های آماری حاکی از آن است که تا سال ۱۴۰۶ آموزش‌وپرورش به جذب نزدیک به ۵۰۰ هزار نیروی انسانی نیازمند است. حال آموزش‌وپرورش درصدد آن است که با جذب ۵۰ هزار نفر دانشجو معلم از سال آینده و قریب به ۳۴ هزار معلم از طریق آزمون استخدامی آموزش و پرورش این کمبود را تا حدی برای سال آتی جبران کند. مسئله‌ای که با توجه به چالش‌های بسیار حال حاضر در دانشگاه فرهنگیان، سخت و مشکل است.

معاون گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در پایان گفت: دولت و مجلس باید در مسئله جذب ۱۰۵ هزار معلم در سال پیش رو به مسئله تربیت و تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش توجه می کردند و برنامه مشخصی در جهت افزایش حداکثری کیفیت فرایند تربیت‌معلم در کشور داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما