شناسهٔ خبر: 54835930 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آیت‌الله اعرافی:

سرنوشت امت اسلام و آینده جهان به ملت ایران گره خورده است

هادی رضایی

عضو شورای نگهبان گفت: امروز سرنوشت امت اسلام، منطقه و آینده جهان به ملت ایران گره خورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز در سومین همایش بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که صبح امروز (چهارشنبه) در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت امام جواد(ع) و شهدای هفتم تیر در سخنانی،گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی را از ابعاد مختلف می‌توان مورد کاوش و تحلیل قرار داد.

وی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را از منظر مقام معظم رهبری، راهنمای حرکت کشتی انقلاب اسلامی از میان تلاطم‌ها به سمت مقصد عنوان کرد و افزود: البته سخنان و نوشته‌های ایشان همه نقض و دقیق و از جایگاه بلند صادر می‌شود؛ اما این بیانیه از امتیازات خاصی برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای نگهبان با اشاره به حرکت نهضت‌های اسلامی در مقابل تهاجم فرهنگی و سیاسی غرب در طول تاریخ و شکست این نهضت‌ها و نحله‌ها گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) یک حرکت عظیم مردمی و دینی بود که به لحاظ نظری و اندیشه دارای قالبی کامل بود. این انقلاب توانست جنبشی عظیم و تحولی بنیادین را در حوزه‌های مختلف ایجاد و در نهایت یک نظام و ساختار اجتماعی و سیاسی نوین را تشکیل دهد.

آیت‌الله اعرافی، تمدن‌سازی را قله دیگر پیش روی انقلاب اسلامی دانست و گفت: باید با استفاده از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به سمت تمدن‌سازی پیش برویم. انقلاب اسلامی با اندیشه امام خمینی (ره) یک نظریه کاملی دارد که توانسته دوگانه‌های به ظاهر متضاد را در درون خود جمع کند.

وی تصریح کرد: هرچه یک نهضت به لحاظ درون‌مایه، محتوا و نظریه‌پردازی قوی‌تر باشد می‌تواند تضادها را در درون خود جمع کند، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نظریه قوی و جامعی است که به پیش‌روندگی انقلاب می‌انجامد. در انقلاب اسلامی برخلاف غرب، دین و دنیا قابل جمع است؛ این درحالی است که غربی‌ها بر این باور بودند که اگر بخواهیم دین را اجرایی کنیم باید پیشرفت و دستاوردهای علمی را کنار بگذاریم و یا اگر بخواهیم به پیشرفت برسیم باید دین را کنار بگذاریم.

عضو شورای نگهبان تاکید کرد: انقلاب اسلامی تا حد زیادی توانسته دوگانه دین و دنیا را در خود حل کند، همچنین در تئوری خود نشان داد دین و سیاست قابل تجمیع است.

آیت‌الله اعرافی جمع دین و ملیت و قومیت را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران نشان داد درحالی که ما همه وجود خود را فدای اسلام می‌کنیم، پایبند ملیت و قومیت خود نیز هستیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر اصول اساسی خود ثابت ماند و بر مبانی خود پافشاری کرد و هرگز از واقعیات فاصله نگرفت،اظهار کرد: انقلاب اسلامی و نظام اسلامی دوگانه غیر قابل جمع نیستند. انقلاب اسلامی از خود ظرفیتی نشان داد که دوگانه‌هایی که انقلاب‌ها و جنبش‌های گذشته را با مشکل روبرو کرده بود را در خود حل کرد و گواه آن ورود به گام دوم انقلاب اسلامی است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: امروز سرنوشت امت اسلام و منطقه و آینده جهان به ملت ایران گره خورده است. حرکت ایران و پایداری و مقاومت ایران در این سختی‌ها و تحریم‌ها روح‌بخش و امیدبخش برای همه آزادی‌خواهان جهان است.

نظر شما