شناسهٔ خبر: 54835790 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ:

سامانه نظارت بر تردد خودروهای سنگین در تهران راه‌اندازی شد

تهران - ایرنا - رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از راه‌اندازی سامانه کنترل تردد خودروهای سنگین در شهر تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پلیس راهور تهران بزرگ، سردار  محمد حسین حمیدی افزود: یکی از مشکلات عمده در سطح شهر تهران در ساعات مختلف شبانه روز، تردد خودروهای سنگین و خودروهایی است که بارهای مختلف را جابجا می‌کنند.

وی ادامه داد: جابجایی محموله‌های مختلف ساخت و سازها در سطح شهر، ضرورت دارد و رفع این نیاز  با فعالیت این کامیون‌ها و خودروهای سنگین برطرف خواهد شد و این محموله‌ها باید جابجا شوند بنابراین این ترددها اجتناب‌ناپذیر است.

حمیدی گفت: همه شهر این مشکل را دارند ولی اگر کنترل این جابجایی‌ها به صورت سنتی کافی بود رضایتمندی‌ها باید بیشتر از این می‌بود.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که ما داریم خودروهای سنگین بصورت کنترل نشده و کنترل‌های حداقلی  و سنتی در سطح معابر  و در طول شبانه روز تردد می کردند و حوادث بسیار زیادی برای مردم ایجاد می‌کردند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اظهارداشت: محدود کردن این خودروها در ساعات شب باعث می‌شود که آنها در آن پیک زمانی کوتاه، سریع‌تر و با سرعت بیشتری تردد کنند تا بتوانند زودتر به مقصد برسند و این موضوع خود باعث ایجاد حوادث ناگواری می شود و حوادث افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های عمرانی در شب برای بسیاری از ساکنین آن منطقه واقعه ناراحتی‌های بسیاری مانند ایجاد آلودگی‌های صوتی ایجاد می‌کند که ما از سال گذشته با جلسات مختلفی که با صنوف از جمله میکسرها داشتیم بر آن شدیم که با تجهیز این ناوگان به تجهیزات هوشمند سامانه‌های کنترلی، بتوانیم این خودروها در روز و شب مدیریت و کنترل کنیم.  

حمیدی اضافه کرد: در بخشی از ساعات روز که امکان پذیر است و به ترافیک آسیبی نمی‌زند، می‌توانیم با کنترلی که در سطح شهر داریم بر آنها کنترل بیشتری داشته باشیم و با مصوبه‌ای که سال گذشته توسط شورای ترافیک شهر تهران تصویب شده بود به آنها اجازه تردد دادیم و با سامانه‌های کنترلی که در اختیار داریم تردد آنها را رصد می‌کنیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: این اقدام ابتدای راه است و ما سامانه‌ای که برای کنترل برخط ناوگان میکسری شهر تهران بود راه اندازی کردیم و ادامه این ساماندهی  را برای دیگر بخش‌ها مانند نخاله‌برها، زباله‌برها و همه گروه‌هایی که در سطح شهر تهران بار جابجا می‌کنند، خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: تردد این کامیون ها در سطح شهر اجتناب ناپذیر است و ما نمی‌توانیم کل این ترددها را متوقف و ممنوع کنیم اما می‌توانیم تردد آنها را ساماندهی و کنترل کنیم تا به ترافیک آسیبی نزند و بخشی از ترددها را به شب موکول کنیم.

نظر شما