شناسهٔ خبر: 54835509 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۷۱ هزار تن کالای اساسی در زنجان توزیع شد

زنجان – ایرنا - مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: طی سه ماهه گذشته از سالجاری ۷۱ هزار و ۶۲۵ تن کالای اساسی به منظور رفاه حال مصرف کنندگان در این استان توزیع شد.

صاحب‌خبر -

ولی الله زمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کالاهای اساسی شامل گندم، برنج، شکر و آرد بوده است.
به گفته وی، بیش از ۲۸ هزار تن گندم برای کارخانه های آردسازی و بیش از ۲۷ هزار تن آرد برای نانوایی ها و روستاهای فاقد نانوایی همچنین صنف و صنعت توزیع شده است.
 مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از توزیع شکر تنظیم بازار خبرداد و گفت: در سه ماهه نخست امسال بیش از ۶ هزار و ۳۴۵ تن شکر سفید در بسته‌بندی‌های مختلف به نرخ مصوب هر کیلوگرم ۱۸۰ هزار ریال برای بخش خانوار، صنف و صنعت در استان توزیع شد.
زمانی به توزیع برنج تنظیم بازار اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۹ هزارو ۱۲ تن برنج تایلندی، پاکستانی و هندی برای مصرف خانوارها، صنف و صنعت از محل ذخایر استان، متناسب با موجودی انبارها و با قیمت درب انبار توزیع شده است.
وی اضافه کرد: برنج تایلندی رده (ب) در بسته‌بندی‌ های ۱۰، ۴۰ و ۵۰ کیلویی با قیمت هر کیلوگرم ۱۱۰ هزار ریال، برنج پاکستانی با قیمت هر کیلوگرم ۱۹۰ هزار ریال و برنج هندی "۱۱۲۱" با قیمت هر کیلوگرم ۱۷۰ هزار ریال برای مصرف‌کنندگان در سطح استان زنجان عرضه می‌شود.
مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان زنجان به موجودی انبارهای استان اشاره کرد و گفت: در حال رایزنی برای افزایش ذخایر استراتژیک هستیم و در زمان حاضر میزان موجودی کالاهای اساسی استان قابل قبول است.
زمانی خاطرنشان کرد: در انبار کالاهای اساسی این اداره کل به مقدار مورد نیاز استان انواع کالاهای اساسی شامل گندم، برنج و شکر ذخیره و نگهداری شده است تا در موقع نیاز و بر اساس هماهنگی ستاد تنظیم بازار به بازار عرضه شود.

نظر شما