شناسهٔ خبر: 54835435 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

موافقت فدراسیون با حفظ سهمیه دوم مشهد در لیگ‌برتر بسکتبال

رئیس هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی از موافقت فدراسیون با حفظ سهمیه دوم مشهد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرآرانیوز؛ ماجرای کسب سهمیه دوم استان خراسان‌ رضوی در لیگ‌برتر بسکتبال با نایب‌قهرمانی تیم آویژه صنعت پارسای مشهد در لیگ دسته‌یک آغاز شد. جایی که طبق قانون دو تیم از یک باشگاه نمی‌توانستند در لیگ‌برتر حاضر باشند و باشگاه آویژه هم به‌جز تیم لیگ‌برتری حالا یک تیم لیگی صعودکرده هم در بهترین سطح بسکتبال کشور داشت.

از سویی دیگر فدراسیون بسکتبال به‌دنبال اهدای بی‌هزینه این سهمیه به تیم سوم رقابت‌ها یعنی پیکان تهران بود که با واکنش تند جامعه ورزش خراسان روبه‌رو شد. بعد از این اتفاقات بود که مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی به رئیس هیئت بسکتبال استان مأموریت ویژه مذاکره با فدراسیون و گرفتن حق بسکتبال خراسان را داد که حالا گویا به نتیجه رسیده است.

مجید، ولی پور، رئیس هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی، دراین‌باره می‌گوید: «جلسه‌ای در تهران با مدیران فدراسیون داشتیم و توانستیم رئیس فدراسیون را متقاعد کنیم که سهمیه استان خراسان‌رضوی در استان باقی بماند و به‌جای تیم آویژه لیگ‌یکی، یک تیم دیگر از مشهد در لیگ‌برتر فصل آینده حضور پیدا کند.»

صحبت‌های، ولی پور در شرایطی مطرح می‌شود که روز گذشته قرار شد مهرماه، رقابت‌های فصل جدید لیگ‌برتر آغاز شود و جالب اینکه در اعلام فدراسیون تعداد تیم‌های حاضر در مسابقات چهارده یا شانزده اعلام شده است. ولی پور خاطرنشان می‌کند: «البته باید هرچه سریع‌تر تیم جدید را که قرار است از مشهد در این رقابت‌ها حضور پیدا کند، برای گرفتن تضمین‌های لازم به فدراسیون معرفی کنیم.» وی تصریح می‌کند: «به‌زودی با مدیرکل ورزش‌وجوانان استان در این زمینه جلسه‌ای خواهیم داشت تا در این خصوص تصمیم نهایی گرفته شود.»

نظر شما