شناسهٔ خبر: 54835413 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

پرستار، قاتل خانم مهندس شد!

همزمان با مرگ مشکوک زن سالخورده در خانه‌اش ، پرستار خانگی وی برای تحقیق و بازجویی بازداشت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایران، ساعت 10:30 دقیقه شب دوشنبه 6 تیر، مرگ زن 72 ساله‌ای به بازپرس محمد تقی شعبانی اعلام شد. با گزارش این خبر بازپرس جنایی و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل که طبقه سوم ساختمانی در منطقه گیشا بود، شدند. با ورود به خانه  با جسد این زن در حالی رو به رو شدند که آثار ضرب و جرح روی بدنش نمایان بود. نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد وی مهندس و از مدیران بازنشسته شهرداری تهران بوده است.

خانم جوانی که موضوع را به پلیس و اورژانس خبر داده بود در تحقیقات گفت: حدود 45 روز قبل از سوی یک شرکت خدماتی به‌عنوان پرستار به خانم مهندس معرفی و در این خانه مشغول به کار شدم ، من کارهای خانه و خریدها و مراقبت از خانم مهندس را انجام می‌دادم. شب حادثه زنگ خانه به صدا درآمد و مرد جوانی از پشت در مدعی شد که برای خانم مهندس بسته‌ای از طرف شهرداری آورده است. من هم در را باز کردم اما لحظاتی بعد مرد جوان در حالی که ماسک به‌صورت داشت و دستمالی هم دور سرش بسته بود، مقابل آپارتمان آمد و به محض اینکه در را باز کردم ناگهان مرد جوان چاقویی از جیبش بیرون آورد و به سمت من گرفت و با تهدید مرا به داخل یکی از اتاق‌ها برد و حبس کرد، بعد شروع به کتک زدن خانم مهندس کرد مدام تهدید می‌کرد که بگوید وسایل با ارزشش را کجا نگهداری می‌کند. اما مشت و لگدهای او باعث شد که حال خانم مهندس بد شود. مرد جوان با دیدن این صحنه مرا از اتاق بیرون آورد و از من خواست که با اورژانس تماس بگیرم.

پرستار 35 ساله ادامه داد: فوراً به اورژانس زنگ زدم و از آنجایی که امدادگران خیلی زود آمدند، مرد ناشناس وقت نکرد که وسایل با ارزش خانه را سرقت کند، فقط فرش نفیسی را که داخل خانه بود با خودش برد.

اظهارات متناقض پرستار خانگی

به دستور بازپرس جنایی، دوربین‌های مداربسته محل سکونت پیرزن مورد بازبینی قرار گرفت. تصاویر نشان می‌داد که طبق اظهارات خانم پرستار، مردی زنگ خانه خانم مهندس را به صدا درآورده و وارد خانه شده و لحظاتی بعد با فرشی از خانه خارج می‌شود. اما در بازبینی دوربین‌ها مشخص شد که ساعتی قبل از این حادثه، پرستار جوان از خانه خارج شده بود. وقتی علت این کار را پرسیدند وی مدعی شد برای خرید داروی خانم مهندس خانه را ترک کرده اما بررسی‌ها نشان می‌داد که زن سالخورده نیازی به داروی جدیدی نداشته است.

مورد دیگری که ظن تیم تحقیق را به پرستار جوان بیشتر کرد این بود که دوربین‌ها نشان می‌داد پرستار هنگام خروج از خانه با مرد ناشناسی که سرقت را مرتکب شده مقابل در ورودی خانه صحبت کرده بود. وقتی کارآگاهان از زن پرستار خواستند در این باره توضیح دهد وی گفت: من وقتی دیدم او پشت در خانه نشسته به او گفتم چرا اینجا نشسته‌ای که جواب داد به خاطر خستگی اینجا نشسته ام. با این حال زن جوان وقتی 40 دقیقه بعد به خانه بر می‌گردد باز هم مرد جوان همانجا نشسته بود اما او این بار بی‌توجه به حضور وی وارد خانه شد و دقایقی بعد نیز سناریوی سرقت کلید خورد.

مدارک و شواهد به‌دست آمده در تحقیقات، باعث شد که انگشت اتهام به سمت پرستار جوان نشانه رود و احتمال دخالت وی در این ماجرا پررنگ‌تر شد.

در بررسی‌های اولیه از سوی متخصصان پزشکی قانونی، از آنجایی که خانم مهندس بیماری قلبی داشت، علت مرگ وی سکته قلبی بر اثر شوک ناشی از ضرب و جرح سارق ناشناس اعلام شد.

پرستار جوان نیز به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی پایتخت به اتهام معاونت در قتل و اهمال در نگهداری از زن سالخورده بازداشت شده و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

منبع: ایران

برچسب‌ها:

نظر شما