شناسهٔ خبر: 54835317 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمله به سرورهای شرکت اطلاعات دیجیتال اسرائیلی از خاک عراق

بغداد-ایرنا- سرورها و خدمات شرکت امنیت دیجیتالی «سلیبرایتی» یکی از مهمترین شرکت های رژیم صهیونیستی ویژه ارائه اطلاعات دیجیتالی و ارائه خدمات اطلاعاتی حقوقی به غرب هدف حمله ای سایبری از خاک عراق قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این حمله دیروز (سه شنبه) رخ داد و برخی صفحات و کانال ها در شبکه های اجتماعی عراق گزارش دادند که دو تیم سایبری «الطاهره» و «تیم ۱۸۷۷» مسئولیت این حملات را بر عهده گرفتند.
برخی کارشناسان می گویند که نوع حمله سایبری از اراضی عراق، « DDoS» و روی خدمات توزیع شبکه (Deniel) است؛ به این معنا که این حمله با ایجاد ترافیک شدید و تحمیل بار سنگین با استفاده از ارتشی از برنامه های رباتی، مانع از دسترسی به پایگاه می شود و این حجم ترافیک به قدری بالا می رود که پایگاه اینترنتی را برای مدتی فلج می کند.
«ایوان کلمن» خبرنگار آمریکایی و کارشناس امنیت سایبری در توییتر خود با تایید این خبر ادعا کرده که هکرهای عراقی مرتبط با ایران، خدمات این شرکت اسرائیلی را هدف قرار داده اند.
وی افزوده است: این شرکت خدمات خود را در زمینه های امنیتی و پزشکی قانونی به تعدادی از شرکت های غربی می فروشد.
پیش از این تیم سایبری الطاهره عراق با شعار «یا لثارات ابومهدی المهندس» حمله گسترده ای به زیرساخت های بخش حمل و نقل رژیم صهیونیستی انجام داد و بزرگترین شرکت ترابری رژیم صهیونیستی را از کار انداخت.
ظرف سه ماه اخیر، هکرهای عراقی چندین حمله بی سابقه به زیرساخت ها، رسانه ها و بانک های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی انجام داده اند.
اواخر اردیبهشت گذشته، شرکت حمل و نقل عمومی «Egged»، بزرگترین شرکت حمل و نقل صهیونیستی در اثر حمله سایبری هکرهای عراقی متوقف شد و امکان ثبت نام برای محموله های جدید به حالت تعلیق درآمد.
رسانه های صهیونیستی با اعلام این خبر گفتند که گروه سایبری الطاهره، تیمی که به گفته آنها وابسته به ایران است از مبداء عراق به پایگاه های حمل و نقل «ایگد وراف فاس» و «هاب اون» حمله کرده اند و پیشتر این هشدار را منتشر کرده بودند: «بیایید این بار با زیرساخت ها بازی کنیم».
در اقدامی مشابه، حمله ای سایبری در ۳۱ فروردین ماه، موجب توقف سایت فرودگاه بن گوریون در تل آویو شد.
آن حمله سایبری گسترده به وب‌سایت‌ها و سرورهای رژیم صهیونیستی (حمله به فرودگاه اسرائیل) برای دومین روز متوالی از خاک عراق باعث توقف سایت فرودگاه بن گوریون در تل آویو شد.
چند روز پیش از آن، هکرهای عراقی به پایگاه‌ها و رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم حمله کرده و این پایگاه‌ها از جمله شبکه تلویزیونی رسمی اسرائیل (شبکه ۹) را از دسترس خارج کرده بودند.
در آن حملات نیز شعارهای «لبیک یا قدس»، «یالثارات الحسین»، «لبیک یا حاج قاسم» و «لبیک یا ابومهدی» همراه با این عملیات هکری در شبکه های اجتماعی عراقی منتشر شد.
برخی منابع اسرائیلی نیز اذعان کردند که حملات گسترده به پایگاه های اینترنتی رسمی و رسانه ای این رژیم در مقیاسی بی سابقه رخ داد. شبکه ۹ تلویزیون رژیم صهیونیستی، شبکه ۱۱ اسرائیل و شبکه «کن» سه پایگاه رسانه ای مهم اسرائیلی از دسترس خارج شد.

برچسب‌ها:

نظر شما