شناسهٔ خبر: 54835208 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

حدادی در تشریح نشست کمیسیون امورداخلی کشور:

طرح شفافیت قوای سه‌گانه جهت تأمین نظر شورای نگهبان در کمیسیون اصلاح شد

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به پایان بررسی ایرادات شورای نگهبان درباره طرح شفافیت قوای سه گانه گفت: این طرح در نشست علنی پس از هفته سرکشی نمایندگان به حوزه انتخابیه بررسی می‌شود.

صاحب‌خبر -

علی حدادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست عصر دیروز(سه شنبه، 7 تیر ماه) کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی که با حضور طحان نظیف عضو شورای نگهبان جهت بررسی ایرادات این شورا به طرح شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه های اجرایی و نهادها، برگزار شد، گفت: ایرادات شورای نگهبان درباره این طرح به کارگروه تخصصی رفته بود که بعد از اصلاح در صحن کمیسیون بررسی و نهایی شد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، چهارباغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه بخشی از ایرادات مربوط به اصلاح عبارتی بود که انجام شد، گفت: برخی از نهادها و سازمان ها نیز دارای جلسات محرمانه و طبقه بندی شده بودند که در طرح آمده بود و مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود که در کمیسیون اصلاح شد.

وی افزود: نهادهایی همچون شورای عالی امنیت ملی و شوراهای تأمین پیش از این به دلیل حساسیت جلسات آنها، در صحن علنی از فهرست این قانون حذف شده بود اما برخی جلسات نیز مد نظر شورای نگهبان قرار داشت که در جلسه کمیسیون حذف شد همچنین مواردی درباره قوه قضائیه و دولت مورد ایراد شورا بود که برطرف شد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بعد از تصویب اصلاح ایرادات، گزارش کمیسیون به هیأت رئیسه مجلس ارائه شد و قرار است در هفته بعد از سرکشی نمایندگان به حوزه انتخابیه در صحن علنی بررسی شود./

پایان پیام

نظر شما