شناسهٔ خبر: 54835205 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

رئیس سازمان فاوای شهرداری تهران مطرح کرد؛

اپلیکیشن موبایلی «تهران من» از امروز فعال شد/ اختلال در خدمت‌رسانی هدف دشمن از حمله سایبری

محضرنیا از فعال شدن اپلیکیشن موبایلی تهران من طی روز جاری خبر داد و گفت: اختلال در خدمت‌رسانی به مردم هدف دشمن از حمله سایبری بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، هادی محضرنیا رئیس سازمان فاوای شهرداری تهران با حضور در برنامه صبح بخیر ایران درباره موضوع حمله سایبری دشمن به سامانه‌های شهرداری تهران، اظهار کرد: اخلال در خدمت‌رسانی به مردم از اهداف جدی دشمن در این حمله سایبری بود که خوشبختانه با اقدام به موقع از آسیب به سامانه‌ها جلوگیری شد و تلاش دشمن درا ین حمله ناکام ماند.

وی با اشاره به اینکه ۴۰۰ سرویس متنوع در شهرداری داریم چرا که شهرداری ۲۲ منطقه، ۱۲۰ ناحیه و ۵۰ شرکت و سازمان وابسته دارد، گفت:‌زمانی که این اتفاق پیش آمد حدود ۳۰۰ نفر از کارکنان مربوطه شبانه‌روزی مستقر شدند تا اختلال کامل برطرف شود ولی حجم سرویس‌ها از یک طرف و پیچیدگی حمله سایبری از طرف دیگر کمی سبب زمانبر شدن این موضوع شد.

رئیس سازمان فاوای شهرداری تهران ادامه داد: بر همین اساس ما همه خدمات را در ابتدای کار فریز و متوقف کردیم تا تست آلودگی انجام گیرد و مرحله به مرحله مطمئن شویم مشکلی نیست و نرم‌افزار و شبکه کاملا ایمن و پاک است همچنین همزمان حفاظت از داده‌های مردم بسیار حائز اهمیت بود که مدنظر قرار گرفت.

محضرنیا خاطرنشان کرد: از آنجایی که تراکنش‌های مالی زیادی روی سامانه‌های شهرداری انجام می‌شود همه چیز را دقیق رصد و تست کردیم تا حقی از شهروندان ضایع نشود که همه این قضایا سبب شد که اندکی کندی در بازگشت برخی از خدمات و برقراری آن داشته باشیم.

وی از در دسترس قرار گرفتن اپلیکیشن موبایلی تهران من طی روز جاری خبر داد و گفت: البته از هفته اولی که این حادثه پیش آمد وب‌سایت تهران من در اختیار مردم قرار گرفت تا سوابق تردد آنها و کیف پول‌شان را مشاهده کنند.

انتهای پیام/۴۱۷۲/

نظر شما