شناسهٔ خبر: 54835122 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران فردا پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران فردا ۹ تیرماه ۱۴۰۱ نشان می‌دهد آسمان تهران آفتابی است و حداکثر دما ۴۰ درجه و شاخص آلودگی هوا نیز در وضعیت زرد پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

فرارو- امروز آسمان تهران آفتابی است و دما در طول شب از بیست و هفت درجه به مرور و در طول روز به چهل و یک درجه می‌رسد.

به گزارش فرارو؛ بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی روز‌های آینده آسمان تهران نسبتا آفتابی خواهد بود.

پیش‌بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده؛ فردا حداکثر دما ۴۱ درجه سانتیگراد خواهد بود

آسمان تهران فردا (۹ تیرماه) آفتابی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۱۰ تیرماه ماه) نیز آفتابی همراه باش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد و برای روز شنبه (۱۱ تیر ماه) آفتابی با حداقل دمای ۲۲ درجه و با حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

دمای تهران

وضعیت آلودگی هوای تهران؛ تداوم افزایش دما و آلودگی هوا

شاخص آلودگی هوای تهران در ۲۴ ساعت اخیر در ایستگاه پایش پارک رازی تهران (در مرکز شهر) روی عدد ۱۳۶ قرار دارد که برای گروه‌های حساس ناسالم است. تهران از ابتدای سال فقط دو روز هوای پاک داشته و اکثر روز‌های تهران آلوده و قابل قبول بوده است.

آلودگی تهران

اما درباره وزش باد شدید در پایتخت، مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران نسبت به افزایش دما و وزش شدید باد در پایتخت هشدار داد و گفت: با توجه به صدور هشدار زرد هواشناسی و افزایش دما در روز‌های آینده از شهروندان درخواست دارم مدیریت مصرف بهینه انرژی را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش فارس، حامد یزدی مهر مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران، در خصوص صدور هشدار زرد هواشناسی اظهار کرد: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی برای ۲ روز آینده افزایش نسبی دما پیش بینی شده است.

وی گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی برای امشب سه شنبه ۷ تیرماه تا پنجشنبه نهم تیرماه مبنی بر کاهش کیفیت هوا و همچنین افزایش دما عدم تردد غیرضروری به ویژه از ظهر تا غروب و استفاده از وسایل ایمنی مناسب مانند کلاه، عینک آفتابی به شهروندان به خصوص بیماران، کودکان، سالمندان، افراد شاغل در فضا‌های باز توصیه می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران بیان کرد: در خصوص وقوع باد شدید نسبت به شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه‌های سست و خطر سقوط اجسام نیز هشدار صادر شده است و از شهروندان می‌خواهیم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی نکات ایمنی را در دستور کار قرار دهند.

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای کشور تا چند روز آینده

امروز (چهارشنبه) در استان‌های خراسان جنوبی، شرق خراسان رضوی، شمال شرق سیستان‌وبلوچستان و غرب خوزستان تداوم گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

همزمان تداوم هوای گرم را برای همه مناطق کشور به‌جز نوار شمالی خواهیم داشت، اما از روز شنبه برای شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و غرب گیلان رگبار پراکنده و وزش باد را پیش‌بینی می‌کنیم که همراه با کاهش دما خواهد بود.

آب و هوای کشور

در جنوب سیستان و بلوچستان نیز رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

روز یکشنبه علاوه بر این مناطق، شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، استان اردبیل و سواحل دریای خزر نیز بارش خواهند داشت که همراه با وزش باد شمالی خواهد بود و این شرایط سبب کاهش نسبی دما در این مناطق می‌شود.

در همین مدت دریای خزر مواج و متلاطم است و نوار شمالی کشور وزش باد و کاهش دمای نسبی قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما