شناسهٔ خبر: 54834980 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پورخاقان اعلام کرد

آغاز به کار دفاتر قضایی الکترونیک سازمان قضایی نیروهای مسلح در پنج استان

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح از آغاز به کار دفاتر قضایی الکترونیک در پنج استان کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان اظهار کرد: یکی از منویات مقام معظم رهبری که در سند تحول نیز آمده، دسترسی آسان به دادرسی و نظام قضایی کشور است.

وی افزود: یکی از راهکارهای دسترسی آسان به نظام قضایی کشور استفاده از سیستم‌های الکترونیک و دفاتر قضایی الکترونیک است که به منظور دسترسی آسان مردم و پل ارتباطی مستقیم برای دریافت تقاضای دادخواهان بدون حضورآن‌ها و بدون صرف وقت در سطح جامعه است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه از مدت‌ها قبل به دنبال اتصال دفاتر قضایی الکترونیک به سازمان قضایی نیروهای مسلح بودیم، تصریح کرد: در این رابطه مشکلاتی در پیش بود که با بررسی دقیق کارشناسان و نخبگان و همچنین با تشکیل جلسات متعدد با مسئولان مرتبط با موضوع، موانع موجود در این زمینه برطرف شد.

وی با بیان اینکه راه اندازی و آغاز به کار دفاتر خدمات الکترونیک سازمان قضایی نیروهای مسلح به صورت آزمایشی در استان‌های اصفهان، فارس، همدان، قم و خراسان جنوبی آغاز به کار کرده است، گفت: همکارانم با استفاده ‌از این بستر موارد و درخواست‌های دریافتی مردم را به صورت آنلاین و برخط، رصد خواهند کرد تا مشکلات و دغدغه‌های هموطنان برطرف شود.

پورخاقان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی (ره) بیان کرد: یکی از آرزوها و برنامه‌های شهید بهشتی، دسترسی آسان مردم به قضا و دادرسی بود که امروز با انجام این اقدام هوشمند، درخواست ایشان در سازمان قضایی نیروهای مسلح اجرایی شده است.

انتهای پیام

نظر شما