شناسهٔ خبر: 54833440 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل تامین اجتماعی بوشهر:

ضریب پشتیبانی بیمه تامین اجتماعی در استان بوشهر ۱۰ است

بوشهر-ایرنا- مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: اکنون ضریب پشتیبانی (نسبت شمار بیمه‌ پردازان به بازنشسته‌ها) این بیمه در این استان ۱۰ است ( در برابر هر بازنشسته ۱۰ نفر پرداخت کننده بیمه وجود دارد).

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس دیری روز چهارشنبه در جشن جمعیت ویژه کارکنان تامین اجتماعی استان بوشهر اظهار کرد: این درحالی است که متوسط ضریب پشتیبانی در کشور ۴.۶ است که ضریب استان بوشهر در این شاخص بیش از ۲ برابر  میانگین کشوری است.

وی بیان کرد: اکنون نرخ رشد جمعیت در استان بوشهر منفی است که این نرخ تهدیدی برای ضریب پشتیبان بیمه‌ای این استان محسوب می‌شود که نتیجه آن افزایش روزافزون بازنشسته‌ها در برابر بیمه‌ پردازان خواهد شد.

 دیری ادامه داد: در سال گذشته یکهزار و ۸۰۰ نفر به شمار بازنشسته‌های استان بوشهر اضافه شد ولی شمار بیمه‌ شده‌های این استان در فروردین امسال نسبت به ماه قبل آن روندی کاهشی تجربه کرد.

وی افزود: برای داشتن کشوری پویا و فعال در همه زمینه‌ها رشد جمعیت نیازی جدی است که باید همگان به آن توجه داشته باشند.

 دیری با اشاره به اینکه یک چهارم کارکنان اداره کل بیمه تامین اجتماعی استان بوشهر بیش از سه فرزند دارند، تاکید کرد: برای آمدن فرزندان دوم یا سومی به کانون خانواده نباید تفکر مختل شدن زندگی وجود داشته باشد چراکه دیگر زمان شعار "فرزند کمتر، زندگی بهتر" منسوخ شده است.

وی گفت: در مقطعی نیروهای کار حرف اول می زد و خانواده‌هایی موفق بودند که فرزندان بیشتری داشتند اما رفته رفته این رویکرد به "فرزندان کمتر، زندگی بهتر" تغییر پیدا کرده است.

 دیری اظهار کرد: این رویه نرخ رشد جمعیت استان بوشهر را منفی کرده است که با توجه به پایین‌تر بودن نرخ رشد استان نسبت به میانگین کشوری باید علل و عوامل آن توسط کارشناسان آسیب‌شناسی شود.

وی بیان کرد: نرخ منفی رشد جمعیت از بعد اقتصادی تولید ناخالص داخلی و امنیتی کشور را دچار بحران خواهد کرد که با چنین شرایطی رویکرد فرزند کمتر دیگر در کشور جایگاهی ندارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: تحقیقات و پژوهش های زیادی انجام شده است که نشان داد منفی شدن رشد جمعیت به نفع کشور و خانواده نیست و باید با تدابیری ابزار تشویقی لازم برای فرزندآوری لحاظ شود. 

دیری اضافه کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی راهکارهایی تشویقی مانند اعطای تسهیلات و پوشش بیمه‌ای برای خانواده ها لحاظ کردند که این ابزارها نیازمند افزایش است.

در حاشیه این جشن کارگاه آموزشی " تحکیم بنیان خانواده از فرزندآوری تا فرزندپروری" با تدریس ناصر امینی استاد دانشگاه برگزار شد.

نظر شما