شناسهٔ خبر: 54832709 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هزینه‌های نجومی حملات باج‌افزاری به موسسات آموزشی

حملات باج‌افزاری میلیارد‌ها دلار برای مدارس و کالج‌های آمریکا هزینه در بر داشته است.

صاحب‌خبر -

ممکن است تعداد حملات باج‌افزاری علیه مدارس و کالج‌ها در آمریکا کم شده باشد، اما این موضوع همچنان یک تهدید جدی است که صد‌ها هزار دانش‌آموز را تحت تأثیر قرار می‌دهد و هزینه‌های میلیاردی را به مؤسسات آموزشی تحمیل می‌کند.

سایت Comparitech با تجزیه و تحلیل داده‌های عمومی در مورد حملات باج افزاری علیه مؤسسات آموزشی از سال ۲۰۱۸، دریافته است که در سال ۲۰۲۱، ۶۷ حمله باج افزار جداگانه علیه ۹۵۴ مدرسه و کالج صورت گرفته است. این عدد نشان دهنده کاهش ۱۹ درصدی نسبت به سال قبل است که در آن ۸۳ حمله ثبت شد که بر ۱۷۵۳ موسسه تأثیر گذاشت.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که حملات سال ۲۰۲۱ تقریباً یک میلیون دانش آموز (۹۵۰,۱۲۹) را تحت تأثیر قرار داده و افزود که این عدد نیز تقریباً یک سوم (۳۱ درصد) نسبت به سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است.

هشدار

اما وقتی صحبت از خسارت‌های حملات باج افزاری می‌شود، می‌بینیم که اعداد بزرگی جابجا شده اند. تخمین Comparitech این است که این حملات به تنهایی ۳.۵۶ میلیارد دلار برای مؤسسات، هزینه در بر داشته است، همچنین این سایت اضافه می‌کند که هزینه‌های ثانویه (هزینه‌های بازیابی، بازیابی رایانه‌ها و داده ها، فعال کردن مجدد سیستم ها، جلوگیری از هجوم در آینده و غیره) احتمالاً از قبل "نجومی تر" خواهد بود.

مدارس و کالج‌ها با تقاضای باج در اندازه‌های مختلف، از ۱۰۰ هزار تا ۴۰ میلیون دلار مواجه بودند. گزارش شده به طور متوسط، یک مدرسه چهار روز را به دلیل تعطیلی از دست می‌دهد و تا یک ماه نیز زمان صرف امور بعد از حمله می‌شود.

بیشتر بخوانید

 

نظر شما