شناسهٔ خبر: 54827761 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گناباد مطرح کرد؛

دانشگاه و صنعت همیشه به عنوان رکن اساسی توسعه در کنار هم بوده‌اند

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: دانشگاه و صنعت همیشه به عنوان رکن اساسی توسعه در کنار هم بوده‌اند و لذا برای شتاب بخشیدن به این فرایند لازم است که ارتباط بین این افراد و مجموعه‌ها بیشتر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا – گناباد، دکتر لیلا صادق‌مقدم در نشست تخصصی بررسی توانمندی‌ها، نیازها و چالش‌های ارتباط دانشگاه و صنعت که روز دوشنبه ششم تیرماه ۱۴۰۱ در محل سالن اجلاس دکتر قهرمانی دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه برای رسیدن به دانشگاه‌های نسل سوم باید قدم‌های جدی برداشت، گفت: ما به سمت دانشگاه‌های نسل سوم در حرکت هستیم و برای اینکار باید آموزش و صنعت در کنار هم قرار بگیرند.

وی ادامه داد: دانشگاه و صنعت همیشه به عنوان رکن اساسی توسعه در جامعه در کنار هم بوده‌اند و لذا برای شتاب بخشیدن به این فرایند لازم است که ارتباط بین این افراد و مجموعه‌ها بیشتر شود.

دکتر صادق‌مقدم افزود: ارتباط دانشگاه با صنعت در بحث مسائل اقتصادی پیش آمده و اینکه دانشگاه‌ها باید مستقل شده و وابسته به دولت‌ها نباشند، همچنین سرمایه گذاری‌هایی که اگر شود به این مورد می‌تواند کمک کند و اینکه برای بحث آموزشی و مستند بودن این ارتباط، خیلی وقت‌ها نیاز به تجهیزات و روابطی داریم که در صنعت موجود بوده و می‌تواند در آموزش بسیار کمک کننده باشد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گناباد با بیان اینکه در حوزه صنعت هم یک برد دوطرفه وجود دارد، تصریح کرد: در بحث توسعه صنعت می‌توان از ایده‌های نو و فناورانه برای ارتقای کیفیت و فرایند تولید بهره برد.

دانشگاه و صنعت همیشه به عنوان رکن اساسی توسعه در کنار هم بوده‌اند

وی اذعان کرد: هدف برقراری ارتباط این دو مجموعه علاوه بر مزایای اقتصادی و سایر منافع این است که برای جامعه نیز مزایایی وجود داشته باشد و به افزایش تولید محصولات و خدمات کمک کرده و می‌تواند اشتغال زایی را برای مردم منطقه بوجود آورد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گناباد با ضرورت ارتباط دانشگاه با صنعت، خاطرنشان کرد: همه به این موضوع واقفیم که باید این ارتباط بیشتر شده و من احساس می‌کنم که در شهرستان‌های کوچک، این ارتباط فواید بیشتری در پی دارد.

شایان ذکر است سخنرانی دکتر علی فیروزی سرپرست دفتر فناوری سلامت دانشگاه، دکتر رؤیا پیروی مینایی مسئول دفتر ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه، مهندس هادی ایزدی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد و جمعی از کارآفرینان و نمایندگان واحدهای تولیدی از دیگر برنامه‌های این نشست بوده است.

خبرنگار: زهره فریادی

دانشگاه و صنعت همیشه به عنوان رکن اساسی توسعه در کنار هم بوده‌اند

دانشگاه و صنعت همیشه به عنوان رکن اساسی توسعه در کنار هم بوده‌اند

نظر شما