شناسهٔ خبر: 54820914 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بازار کنیا به روی محصولات دانش‌بنیان دارویی و زیستی ایرانی گشوده می‌شود

«آشنایی با بازار کنیا و فرآیندهای ثبت و رجیستری» موضوع وبینار آنلاینی است که به همت خانه نوآوری و فناوری ایران‌ساخت در کنیا هشتم تیرماه برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،رویدادی که «داروها و مکمل های انسانی و حیوانی»، «کشاورزی و بیوتکنولوژی کشاورزی» و «تجهیزات پزشکی و بیمارستانی» را محور قرار داده است و برای پیشبرد اهداف وبینار، جلسات رودررو میان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی و مجموعه‌های همطراز و مرتبط با حوزه فعالیت آنها هم برگزار می‌شود.

«افزایش صادرات محصولات بیوتکنولوژی»، «بالا بردن سطح رایزنی بازرگانی برای شرکت‌های حوزه بیوتکنولوژی»، «بازاریابی موثر و کم هزینه شرکت ها برای محصولات»، «ارتقا سطح کیفی محصولات با توجه به نیاز های مشتریان»، «ایجاد رقابت برای صادرات بین شرکت های حوزه بیوتکنولوژی» و «تحکیم روابط سیاسی و اقتصادی بین ایران و اوگاندا» مهم‌ترین اهداف برگزاری این رویداد است.

بازار کنیا

کشور آفریقایی کنیا؛ مقصد خوبی برای محصولات فناورانه ایران است. این کشور یکی از بزرگ ترین بازارهای وارداتی را از آن خود کرده است و محصولات دارویی و پزشکی، ساختمانی، غذایی و غیره از کشورهای اروپایی، آمریکا و چین وارد می‌کند. اما سهم ایران از این بازار بسیار ناچیز و کم است و این در حالی است که محصولات دانش بنیان و خلاق ایرانی بازار مناسب و مقبولی برای این کشور هستند فقط در صورتی که ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشورمان به فناوران کنیایی معرفی شود.

اما با راه‌اندازی خانه نوآوری و فناوری ایران‌ساخت در کنیا که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد شد، این هدف تاحدودی محقق شد و مرکزی دائمی برای نمایش و معرفی محصولات ایران‌ساخت شکل گرفت. خانه‌ای که توسعه صادرات شرکت های دانش بنیان و خلاق ایرانی به شرق آفریقا که بازاری بالقوه و سودمند برای این محصولات است، را دنبال می‌کند.

این مرکز با سرمایه‌گذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کنیا راه‌اندازی شده است و به عنوان نخستین پایگاه دائمی این معاونت، زیست‌بوم نوآوری ایران را به آفریقا گسترش می دهد تا به عنوان پایگاهی برای خلق ایده‌های نوآورانه، تجاری‌سازی این ایده‌ها و بستر صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان ایرانی به بازار شرق آفریقا نقش آفرینی کند.

خانه نوآوری و فناوری ایران‌ساخت در کنیا برای معرفی بازار این کشور به شرکت های دانش بنیان و خلاق اقدام به برگزاری وبینار آشنایی با بازار کنیا و فرآیندهای ثبت و رجیستری کرده است.

انتهای پیام/ ت 90

نظر شما