شناسهٔ خبر: 54819298 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیش از ۷۱ هزار تن کالا‌ی اساسی در زنجان توزیع شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: در ۳ ماهه نخست امسال بیش از ۷۱ هزار و ۶۲۵ تن انواع کالا‌های اساسی در زنجان توزیع شد.

صاحب‌خبر -

زمانی گفت: بیش از ۷۱ هزار و ۶۲۵ تن انواع کالا‌های اساسی شامل گندم، برنج، شکر و آرد در راستای مأموریت‌های اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با هماهنگی کارگروه تنظیم بازار توزیع شده است.

او می گوید: بیش از ۲۸ هزار تن گندم بین کارخانجات آردسازی و بیش از ۲۷ هزار تن آرد جهت مصارف واحد‌های خبازی، آرد خام روستایی، صنف و صنعت توزیع شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: بیش از ۶ هزار و ۳۴۵ تن شکر سفید در بسته‌بندی‌های مختلف با قیمت ۱۸ هزار تومان برای هرکیلوگرم در اختیار بخش خانوار و صنف و صنعت در استان زنجان قرار گرفته است.

به گفته زمانی  بیش از ۹ هزار و ۱۲ تن برنج از انواع تایلندی، پاکستانی و هندی برای مصرف خانوارها، صنف و صنعت از محل ذخایر استان، متناسب با موجودی انبار‌ها و با قیمت درب انبار به منظور عرضه در سطح استان زنجان توزیع شده است.

او می گوید: برنج تایلندی رده ب در بسته‌بندی‌های ۱۰، ۴۰ و ۵۰ کیلویی با قیمت هرکیلوگرم ۱۱ هزار تومان و برنج پاکستانی با قیمت هر کیلوگرم ۱۹ هزارتومان و برنج هندی ۱۱۲۱ با قیمت هر کیلوگرم ۱۷ هزارتومان برای مصرف‌کنندگان در استان زنجان عرضه شده است.

زمانی گفت: اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در حال رایزنی برای افزایش ذخایر استراتژیک استان بوده و میزان موجودی کالا‌های اساسی استان در حد قابل قبول است.

او می گوید: در انبار کالا‌های اساسی این اداره کل به مقدار مورد نیاز استان انواع کالا‌های اساسی شامل گندم، برنج و شکر ذخیره و نگهداری شده تا در موقع نیاز و بر اساس هماهنگی ستاد تنظیم بازار به بازار تزریق شود.

نظر شما