شناسهٔ خبر: 54805074 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایرنا گزارش می دهد

قول وزیر فرهنگ به مردم سردشت عملی شد/از بازسازی سالن یادمان شهدای سردشت تا اعطای مدرک درجه یک هنری+ فیلم و عکس

مهاباد - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی 30 اردیبهشت در سفر به شهرستان مرزی سردشت در آذربایجان غربی به هنرمندان این دیار تحقق دو موضوع را وعده داده بود که با عملی شدن این وعده‌ها در یک ماه،دولت سیزدهم نشان داد با روحیه‌ای جهادی برای تحقق وعده‌هایش در تلاش و حرکت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی که در سفر رییس جمهور به استان آذربایجان غربی به عنوان نماینده تام الاختیار رییس دولت اواخر اردیبهشت ماه سالجاری به منظور بررسی مسایل و مشکلات منطقه به شهرستان مرزی سردشت سفر کرده بود در این سفر از نزدیک در جریان مشکلات این شهرستان و مجموعه فرهنگی یادمان شهدای شیمیایی قرار گرفت.

وی در این سفر یکروزه ابتدا از سالن یادمان شهدای شیمیایی سردشت که تخریب و غیرقابل استفاده شده بود بازدید کرد و قول داد در کمترین زمان ممکن آن را بازسازی کند و حالا حدودا یک ماه پس از قولش این سالن تکمیل و آماده بهره برداری شده است.  

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  ضمن بازدید از این مکان فرهنگی که در سال ۱۳۹۶ به بهره برداری رسیده اما به علت عدم رسیدگی غیر قابل استفاده شده بود به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی دستور ویژه ای مبنی بر احیا و بازسازی هر چه سریعتر آن را صادر کرد.

وعده‌های وزیر ارشاد در سردشت به سرانجام رسید + فیلم

بر همین اساس و طبق وعده ای که اسماعیلی داده بود این مجموعه فرهنگی فردا هفتم تیر، همزمان با سالروز بمباران شیمیایی سردشت مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سفر همچنین با حضور در منزل استاد «خضر قادری» هنرمند پیشکسوت بیت و حیران اهل شهرستان سردشت از وی عیادت کرد و  قول داد سازوکار لازم را برای اهدای مدرک درجه یک هنری به این استاد موسیقی را در کمترین زمان ممکن فراهم سازد.

این قول وزیر نیز با دستور تسریع ویژه ایشان برای اعطای مدرک درجه یک هنری از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور ‌به «خضر قادری گرماوی» هنرمند پیشکسوت ۱۰۷ ساله موسیقی اقوام و از اساتید موسیقی فولکلور محقق شده و مدرک درجه یک هنری این هنرمند صادر شد.

این مدرک روز  ۱۷ خرداد سال جاری پس از بررسی های لازم از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این هنرمند پیشکسوت صادر شد.

وعده‌های وزیر ارشاد در سردشت به سرانجام رسید + فیلم

تکمیل سالن یادمان شهدای سردشت اقدامی بسیار ارزشمند بود

عبدالله حمزه معلم بازنشسته، شاعر و محقق اجتماعی با قدردانی از زحمات و تلاش وزیر فرهنگ و ارشاد و سایر مسوولان شهرستان در پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به این شهرستان گفت: شرایط سالن یادمان شهدای سردشت چندین سال بود که از شرایط بسیار نامناسبی برخوردار بود و بخشی از تجهیزات آن هم به سرقت رفته بود.

وی گفت: این اقدام شخص وزیر ضمن اینکه اقدامی سریع و عملی بود در نوع خود بسیار ارزشمند و مهم به شمار می‌آید چرا که این هزینه در بخش فرهنگ و ادب بوده و همه هنرمندان و مردم نظر مثبتی با این اقدام دارند.

این هنرمند سردشتی افزود: مردم در واقع چنین اقداماتی را از کارگزاران و مسوولان نظام انتظار دارند زیرا اگر مطالبه‌ای هست باید بدون بروکراسی اداری و با سریعترین زمان ممکن انجام گیرد.

عمل به وعده های شخص وزیر موجب دلگرمی هنرمندان سردشت شد

یکی بانوان هنرمند در حوزه نقاشی این شهرستان نیز معتقد است: عمل به وعده هایی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به این شهرستان داد و بلافاصله نیز آنها را عملی کرد بسیار ارزشمند بوده و موحب دلگرمی هنرمندان این دیار شد.

فاطمه شلماشی گفت: ما هنرمندان از این اقدام سریع و به نوعی جهادی ایشان بسیار خوشحالیم زیرا به واقع جای همچین مجتمعی در شهر مرزی و محروم سردشت خالی بود.

وی بیان کرد: با افتتاح این سالن که به نام شهدای بمباران شیمیایی این شهرستان مزین شده است فضای فرهنگی بسیار مناسبی در اختیار هنرمندان این شهرستان قرار می گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامی جهادی را در سردشت به نمایش گذاشت

یکی از فعالان حوزه موسیقی سردشت نیز معتقد است: حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهرستان مرزی و محروم و عمل به وعده هایی که داده بود به واقع حرکت جهادی که در دولت سیزدهم همواره مورد تاکید شخص رییس جمهور است را عینیت بخشید.

شیرزاد حسن‌زاده افزود: این حضور و عیادت از یک پیشکسوت موسیقی اقوام نشان دهنده توجه مسوولان این حوزه به جایگاه هنر و هنرمندان در کشور است.

وی بیان کرد: شخص وزیر در این دیدار صمیمی به این هنرمند پیشکسوت قول دادند که مدرک درجه یک هنر را به ایشان اهدا کنند که صدور آن در کمتر از سه هفته علاوه بر اینکه موجب تعجب آنها شد ولی از سویی دیگر موجب خوشحالی جامعه هنرمندان سردشت شد.

وی همچنین با قدردانی از دستور ویژه ایشان برای تکمیل سالن یادمان بمباران شیمیایی این شهرستان افزود: سردشت متاسفانه قبلا مکانی برای برگزاری کنسرت نداشت که با افتتاح این سالن این مشکل علاقه مندان به هنر موسیقی مرتفع شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عمل به وعده های خود جهادی عمل کرد

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سردشت می گوید: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به این شهرستان به هنرمندان ۲ وعده دادند که هر دوی این وعده ها در کمترین زمان محقق کرده و به واقعیت به مانند یک مسوول جهادی عمل کردند.

حسن حسن زاده افزود: سالن یادمان بمباران شیمیایی سردشت دارای ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی بود که در سال ۱۳۹۶ به طور موقت تحویل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شده و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۶ تاکنون مسوولان وقت استان و شهرستان قادر به تامین اعتبارات لازم برای تکمیل سه درصد این سالن نشدند که این امر موجب تخریب و سرقت برخی تجهیزات آن شده و عملا استفاده از آن را غیرممکن ساخت.

حسن زاده افزود: تامین و تکمیل این سالن که در نوع خود دومین سالن مجهز استان با ۵۶۴ صندلی است به بزرگترین معضل این شهرستان در سال های اخیر مبدل شده بود که خوشبختانه با اقدام جهادی شخص وزیر در کمترین زمان ممکن تکمیل و آماده برگزاری آیین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت در هفتم تیرماه شد.

وی با بیان اینکه سه روز پس از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستور ویژه ایشان، پیمانکار در محل این سالن مستقر شد افزود: تکمیل این سالن در ۲ فاز در حال انجام است که فاز نخست آن با ۵۰ میلیارد ریال در حدود یک ماه با اقداماتی چون سیم کشی، نصب پرده سالن، راه اندازی هواساز و تعمیرات داخل سالن به پایان رسید.

وعده‌های وزیر ارشاد در سردشت به سرانجام رسید + فیلم

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سردشت تاکید کرد: فاز دوم آن نیز با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر اواخر مردادماه به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این اقدام جهادی شخص وزیر در عمل به وعده هایش انعکاس بسیار خوبی در بین مردم و به ویژه اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان داشته است گفت: اصحاب فرهنگ و هنر در دیدارهایی که با من داشتند مراتب قدردانی ویژه خود را از این اقدام ایشان به عمل آورده اند.

صدور مدرک درجه یک هنری هنرمند پیشکسوت سردشتی در کمتر از سه هفته

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سردشت به دیدار و عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرمند ۱۰۷ ساله و پیشکسوت موسیقی اقوام این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: در این دیدار شخص وزیر قول مساعد دادند که در کمترین زمان ممکن برای ایشان مدرک درجه یک هنری صادر شود.   

وی افزود: این وعده ایشان نیز در کمتر از سه هفته محقق شد به طوری که در ۱۷ خردادماه  سال جاری با دستور ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اعطای مدرک درجه یک هنری از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور این مدرک ‌برای «خضر قادری گرماوی» صادر شد.

دولت سیزدهم همچنان پایبند به وعده هایش است

فرماندار سردشت با بیان اینکه عمل نکردن به قول ها و وعده‌ها موجب ایجاد بی‌اعتمادی در جامعه می شود گفت: خوشبختانه در سفر اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شهرستان به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور، ایشان به مردم و هنرمندان ۲ وعده دادند که به هر دوی آنها عمل کردند و این نشان دهنده پاسخگو بودن دولت جهادی آقای رییسی است.

لقمان خسروپور با بیان اینکه در دوره مدیریت خود تاکنون سابقه نداشته است وعده ای از سوی مسوولان به ویژه در حوزه عمرانی در حدود یک ماه عملی شود افزود: این سرعت عمل وزاری دولت سیزدهم ثابت کرد که دولت به وعدهایش پایبند است.

وی گفت: این سالن که با هزینه های هنگفتی قبلا احداث و به حالت نیمه کاره رها شده بود در چند سال گذشته در حال تخریب بود که با این این اقدام شایسته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جان دوباره گرفته و به فضاهای فرهنگی این شهرستان افزوده شد.

فرماندار سردشت افزود: با توجه به جایگاه مهم سردشت در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی ، تکمیل این سالن ضمن آنکه نقش مهمی در برگزاری این آیین ها خواهد داشت کمک شایانی نیز به برگزاری جشنواره های مختلف در حوزه فرهنگ و هنر خواهد کرد.

محمد مهدی اسماعیلی سی ام اردیبهشت ماه سال جاری در جریان سفرهای استانی رییس جمهور به عنوان نماینده ویژه ایشان به شهرستان مرزی سردشت سفر کرده بود.

نظر شما