شناسهٔ خبر: 54804317 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

وام فرزندآوری

خبرخوش برای متقاضیان وام فرزندآوری | تسهیلات وام فرزندآوری چقدر است؟

متقاضیان وام فرزندآوری پس از ثبت‌نام باید با همراه داشتن مدارکی چون اصل و کپی تمامی صفحات شناسنامه پدر و فرزند، اصل و کپی کارت ملی پدر، کدپستی ۱۰ رقمی و آدرس کامل محل سکونت و کد رهگیری ۱۰ رقمی دریافتی از سامانه پس از انجام ثبت‌نام با گذشت ۱۲ روز کاری، به شعبه مربوطه مراجعه و تشکیل پرونده بدهند.

صاحب‌خبر -

شرایط دریافت وام فرزندآوری چیست؟ چه مدارکی برای دریافت وام فرندآوری نیاز است؟ اقساط پرداخت وام فرزندآوری چگونه است؟ مبلغ وام فرزندآوری چقدر است؟ وام فرزندآوری برای فرزند اول چقدر است؟

به گزارش جام جم آنلاین، پدران فرزندان متولد یک فروردین ۱۴۰۰ به بعد و حداکثر تا ۲ سال پس از تاریخ تولد فرزند می‌توانند نسبت به ثبت نام در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند اقدام کنند که پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به پدر، یک بار برای هر فرزند متولد شده امکان‌پذیر است.

مبلغ این تسهیلات به ازای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان و به ازای فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان و به ازای فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان و به ازای فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنج به بعد ۱۰۰ میلیون تومان است.

دوره بازپرداخت هر یک از این تسهیلات نیز به ترتیب ۳۶، ۴۸، ۶۰، ۷۲ و ۸۴ ماهه است و با توجه به تنفس ۶ ماهه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، سررسید اولین قسط ۶ ماه بعد از تاریخ عقد قرارداد است.

اقساط وام فرزندآوری ۶ ماه تنفس دارد

همچنین، کارمزد تسهیلات فرزندآوری حداکثر ۴ درصد به صورت سالانه است و پرداخت آن مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر است. البته، متقاضیان این وام باید به این نکته توجه کنند که تسهیلات تولد فرزند به افرادی تعلق می‌گیرد که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲.۵ نباشد.

در این زمینه، نکاتی درباره ثبت‌نام در سامانه وام فرزند اعلام می‌شود که یکی از این نکات این است که متقاضی می‌تواند تا قبل از تعیین شعبه نسبت به ویرایش اطلاعات خود در سامانه از طریق گزینه «ویرایش ثبت نام قبلی» و تا قبل از تعیین شعبه نیز می‌تواند نسبت به تغییر بانک عامل اقدام کند.

پس از تعیین شعبه نیز، متقاضیان بر اساس اولویت ثبت نام و میزان سهمیه ابلاغی از سوی بانک مرکزی، موضوع از طریق پیامک به ایشان اعلام شده و متقاضی باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز (شامل اصل و کپی تمامی صفحات شناسنامه پدر و فرزند، اصل و کپی کارت ملی پدر، کدپستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت، کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سامانه پس از انجام ثبت‌ نام) ظرف حداکثر ۱۲ روز کاری، به شعبه مربوطه مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کند.

پس از تعیین شعبه و مراجعه متقاضی به شعبه تعیین شده، پذیرش متقاضی از سوی شعبه انجام می‌شود و متقاضی ۴۵ روز کاری مهلت دارد تا نسبت به تکمیل مدارک و ارائه ضمانت مورد پذیرش بانک اقدام کند.

طبق این گزارش، آخرین اعلام بانک مرکزی در این زمینه حاکی از آن است که از زمان ابلاغ دستورالعمل و شروع ثبت‌نام در سامانه یاد شده (۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱) تاکنون تعداد ۹۰ هزار فقره تسهیلات جمعاً به میزان ۳۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است و در حال حاضر تعداد ۶۱۰ هزار نفر در صف دریافت این تسهیلات و طی مراحل ثبت نام، تعیین شعبه، تشکیل پرونده و تکمیل مدارک هستند.

ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۱

ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۱، از طریق سایت تسهیلات فرزند، بخش ثبت نام جدید انجام می شود. از شرایط دریافت این وام، می توان به عدم نیاز به سپرده بانکی و از مدارک لازم نیز، به شناسنامه و کارت ملی والدین و فرزند، اشاره کرد. مبلغ این وام، به ترتیب برای فرزندان اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم یا بیشتر، 20، 40، 60، 80 و 100 میلیون تومان است.

برای تشکیل خانواده، یکی از اصلی ترین ارکان، داشتن شرایط اقتصادی مناسب، برای فراهم نمودن مایحتاج، در طول دوران زندگی مشترک می باشد. در سال های اخیر، متاسفانه نرخ فرزند آوری، با توجه به تورم و ناتوانی مالی خانواده ها، در تامین هزینه های فرزند، بسیار پایین آمده است.

دولت، جهت جلوگیری از کاهش نرخ فرزند آوری، طرحی را برای کمک به خانواده هایی که دارای فرزند می شوند، جهت ارائه تسهیلات، در نظر گرفته است که از اهداف اجرای این طرح، تشویق به ازدواج و فرزند آوری می باشد. به این ترتیب، افراد دارای شرایط، با توجه به شرایط اعلام شده از سوی دولت، می توانند از وام نوزادان 1401، بهره مند شوند. بنابراین، سوال مهمی که در این رابطه مطرح می شود، این است که وام فرزند آوری به چه کسانی تعلق میگیره؟

باتوجه به اهمیت دریافت وام نوزادان، برای خانواده هایی که توان مالی برای نگهداری از فرزند را ندارند، در ادامه، در رابطه با شرایط ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۱، مدارک لازم برای نوزاد اول، دوم و سوم، مبلغ وام تولد نوزاد، سایت ثبت نام این وام، نحوه ثبت نام تسهیلات فرزند آوری، ویرایش ثبت نام و همچنین، نحوه پیگیری آن، مطالبی آورده شده است.

شرایط ثبت نام وام فرزندآوری ۱۴۰۱

آن دسته از افرادی که قصد دریافت وام فرزندآوری 1401​ را دارند، همانند ثبت نام کنندگان وام مسکن فرزند سوم، می بایست که شرایط لازم را برای اخذ این وام قرض الحسنه فرزند، داشته باشند، در غیر این صورت، امکان استفاده از این وام، برای افراد، وجود نخواهد داشت. لذا، در ادامه، در خصوص شرایط دریافت وام فرزند آوری، توضیحات لازم آورده شده است.

وام فرزند آوری، نیاز به سپرده گذاری نخواهد داشت.

آغاز بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزند، پس از 6 ماه از دریافت این وام می باشد.

افراد متقاضی واجد شرایط دریافت وام فرزند آوری، می توانند برای متولدین مورخ اول فروردین ماه سال هزار و چهارصد به بعد، و حداکثر تا 2 سال پس از تولد فرزند، برای ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه فرزند، اقدام نمایند.

لازم به ذکر است به هر فرزند، تنها یکبار تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به پدر تعلق خواهد گرفت.

همچنین، در صورتی که زمان بازپرداخت وام فرزند آوری، فرزند دیگری از متقاضی به دنیا بیاید، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزند، طبق ضوابط دستورالعمل این تسهیلات، به کودک بعدی نیز، تعلق می گیرد.

براساس تبصره 4 ماده 1 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به افرادی تعلق خواهد گرفت که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای 2/5 نباشد.

کارمزد وام فرزند آوری، بر حسب مصوبات شورای پول و اعتبار، حداکثر 4 درصد، به صورت سالانه می باشد.

تسهیلات قرض ‌الحسنه فرزند، با گرفتن یک ضامن معتبر و سفته پرداخت می شود.

افرادی که قصد دارند، از تسهیلات ازدواج، بهره مند شوند، می توانند به صورت غیر حضوری، از طریق مراجعه به سامانه وام ازدواج، به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ثبت نام وام ازدواج، به لینک زیر مراجعه نمایید.

مدارک لازم برای ثبت نام وام فرزندآوری ۱۴۰۱

افرادی که قصد دریافت وام نوزادان 1401 را دارند، می بایست ابتدا، مدارک لازم برای نوزاد اول، دوم و سوم را جهت اخذ این وام، آماده نمایند و سپس، درخواست خود را برای ثبت نام، جهت دریافت وام فرزند آوری، به بانک های عامل، ارائه کنند. به طور کلی، با توجه به اینکه وام فرزند آوری به چه کسانی تعلق میگیره، متقاضیان، می توانند با در دست داشتن مدارک زیر، برای وام فرزند آوری، ثبت نام کنند و در صورتی که دارای شرایط لازم بودند، این وام را دریافت نمایند.

مدارک لازم جهت ثبت نام اینترنتی وام فرزندآوری

اطلاعات کارت ملی و شناسنامه والدین.

اطلاعات شناسنامه نوزاد.

آدرس کامل محل سکونت متقاضی.

کد پستی ده رقمی محل سکونت متقاضی.

مدارک لازم جهت ارائه به بانک برای دریافت وام فرزند آوری.

ارائه فتوکپی کارت ملی و شناسنامه پد و مادر نوزاد.

ارائه فتوکپی تمامی صفحات شناسنامه فرزند تازه متولد شده.

ارائه فتوکپی کارت ملی و شناسنامه ضامن.

ارائه یک فقره سفته.

نظر شما