شناسهٔ خبر: 54802453 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

۸۸ درصد مجموعه‌های بازی کودکان و نوجوانان در قم استاندارد است

موج نیوز

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: ۸۸ درصد مجموعه‌های بازی کودکان و نوجوانان در قم استاندارد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج قم، پیام جوادیان با اشاره به اهمیت حفظ سلامتی کودکان در پارک‌ها اظهار داشت: ایمنی و استانداردسازی یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری در قم بوده و نسبت به اجرای شاخص‌های استاندارد در پارک‌ها و بوستان‌ها دقت لازم صورت گرفته است.

وی از جمع‌آوری وسایل غیراستاندارد خبر داد و افزود: در سال ۱۳۹۵ بیش از ۹۵ مجموعه وسایل بازی کودکان که فلزی بوده و استاندارد نداشت، از سطح بوستان‌ها جمع‌آوری شد و در حال حاضر جمعاً ۲۲۳ مجموعه بازی کودک و نوجوان در بوستان‌ها وجود دارد که از آن‌ها ۱۸۲ مجموعه دارای استاندارد ساخت و نصب بوده و تأییدیه دارند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تصریح کرد: تنها ۴۱ مجموعه‌ که قبل از سال ۱۳۹۵ نیز خریداری‌شده استاندارد ساخت ندارد، اما در مراحل نصب تمام استانداردهای لازم رعایت شده و همچنین ۱۵ هزار مترمربع از زمین‌های بازی نیز دارای کفن‌پوش‌های استاندارد است.

وی همچنین کلیه شهربازی‌ها را نیز دارای استاندارد دانست و ابراز کرد: شهربازی غدیر، علوی و شهربازی هاشمی تا گواهی استاندارد دریافت نکردند، مجوز بهره‌برداری به آن‌ها داده نشد و تله‌سیژ بوستان علوی نیز تا زمانی که استاندارد را نگرفت مجوز بهره‌برداری به آن داده نشد.

جوادیان تأکید کرد: در سال ۱۳۹۵ سازمان پارک‌ها و فضای سبز از طرف اداره کل استاندارد قم به‌عنوان دستگاه برتر انتخاب شد و اخذ استاندارد برای مجموعه‌های بازی هرسال تمدید می‌شود، درصورتی‌که هیچ شهری در کشور این استاندارد را هرسال تمدید نمی‌کند.

نظر شما