شناسهٔ خبر: 54798338 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نکوداشت پنج هنرمند در اختتامیه جشنواره تئاتر کودک

امروز در آیین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گرامیداشت و نکوداشت پنج هنرمند تئاتر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز در آیین پایانی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نکوداشت و گرامیداشت چند هنرمند تئاتر برگزار شد.

بزرگداشت مرحوم کریم اکبری مبارکه و محمدرضا الوند در اختتامیه

در مراسم اختتامیه جشنواره بیست و هفتم از سال‌ها فعالیت در راستای آموزش، پژوهش و کارشناسی تئاتر کودک و نوجوان مرحوم اکبری‎مبارکه تقدیر شد.

وی دارای مدرک لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود و فعالیتش را از تئاتر و از سال ۱۳۵۰ شروع کرد.

یکی از شاخص‌ترین رفتارهای او تربیت نوجوانان در تئاتر بود، او سال‌ها برای بچه‌هایی که چیزی از تئاتر نمی‌دانستند‏، از قواعد حرفه‌ای تئاتر گفت و آنها را آماده این هنر کرد.

تقدیر از مرحوم محمدرضا الوند

همچنین از مرحوم محمدرضا الوند به پاس یک عمر فعالیت در تئاتر کودک و نوجوان تجلیل به عمل آمد.

محمدرضا الوند متولد ۱۳۴۳ در نهاوند و کارشناس‌ ارشد تئاتر، نویسنده و پژوهشگر تئاتر بود و در طول سال‌ها فعالیت اجرایی، مسئولیت‌های مختلفی در هنرهای نمایشی برعهده داشت. 

مشاور هنری تماشاخانه سنگلج، رییس شورای نظارت و ارزشیابی و مدیر اجرایی کانون تئاتر دانشجویی از دیگر مسئولیت‌های او بوده است، الوند علاوه بر نمایشنامه‌نویسی در زمینه نقد و تحلیل نیز با نشریات مختلفی همکاری و فعالیت داشت.

نکوداشت سعید باغبانی در مراسم اختتامیه جشنواره بیست و هفتم

همچنین به پاس بیش از ۳۰ سال فعالیت در عرصه هنر و تئاتر کودک و نوجوان از سعید باغبانی تجلیل شد.

 وی متولد سال ۱۳۵۰ در همدان است، فعالیت‌های او در زمینه بازیگری و کارگردانی سبب حضورش در جشنواره‌های مختلفی بود که از جمله آن‌ها حضور در چهارده دور جشنواره فجر، تمام ادوار جشنواره عروسکی بعد از دوره پنجم، جشنواره بیت‌المقدس و فتح خرمشهر و بسیاری دیگر از جمله آن‌ها است.

سعید باغبانی در این مراسم گفت: هیچگاه اصالت و همدانی بودن خود را فراموش نکردم و امروز بسیار خوشحالم.

نکوداشت مریم کاظمی در اختتامیه جشنواره بیست و هفتم

 نکوداشت مریم‌کاظمی به دلیل فعالیت‌های بیشماری که در زمینه تئاتر کودک و نوجوان و برگزاری جشنواره خصوصی با حضور بچه‌ها داشته، برگزار می‌شود.

مریم کاظمی در سال ۱۳۴۴ در تهران متولد شد. تحصیلات عالی خود را در دانشگاه تهران دنبال و مدرک کارگردانی و بازیگری را از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دریافت کرد.

وی از سال ۱۳۷۹ تاکنون با تمرکز بر تئاتر کودک آثار متعددی را در این زمینه تولید و اجرا کرده‌است.

نکوداشت مهدی فرشیدی‌سپهر 

 مهدی‌فرشیدی‌سپهر یکی دیگر از اهالی تئاتر است که به دلیل سال‌ها فعالیت در تئاتر کودک و نوجوان و تلاش برای آموزش تئاتر در مناطق محروم ایران در مراسم اختتامیه جشنواره بیست و هفتم از وی تقدیر به عمل آمد.

این تقدیر با حضور مسلم قاسمی، ناصر آویژه، رضا بصیرت مدیرعامل هنرهای نمایشی ایران و سید جواد طاهری رئیس تئاترشهر انجام شد.

مهدی فرشیدی سپهر در این نکوداشت گفت: خوشحالم حرکت آموزشی من در مناطق محروم دیده شد.

وی افزود: تئاتری‌ها را دعوت می‌کنم که به شهرهای بسیار کوچک بروند که نمایش شما برای مردم این مناطق الهام بخش است.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

نظر شما