شناسهٔ خبر: 54797644 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

سری جدید «خارج از دید» به سراغ «آمریکا» رفت؛

سندی که آمریکایی‌ها برای اداره‌ جهان تدارک دیدند+ فیلم

سری جدید «خارج از دید» با موضوع آمریکا و سندی که آمریکایی‌ها برای اداره جهان تدارک دیدند، روی آنتن می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سری جدید «خارج از دید» با عنوان «آمریکا» به کارگردانی «حسن جعفری» توسط موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی و گروه فرهنگ، تاریخ و هنر شبکه یک سیما تولید شده و از روز دوشنبه ۶ تیر هر روز ساعت ۱۹:۴۵ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

این مجموعه مستند هشت قسمتی با بررسی سند طراحی شده توسط آمریکا برای سیطره بر جهان در قرن بیست و یکم، کنکاشی پیرامون نحوه اجرای این سند بر علیه ایران در بیست ساله گذشته به عمل می‌آورد.

«حسن جعفری» در خصوص این مجموعه مستند گفت: بعد از فروپاشی شوروی، سندی توسط سران سیاستگذار و نخبگان آمریکایی با هدف سیطره بر جهان طراحی شد. سندی به نام «راهبرد امنیت ملّی آمریکا برای قرن بیست و یکم».

وی افزود: در آن سند عنوان شد که سه تهدید از سوی ایران، متوجه آمریکا خواهد بود که شامل نفوذ منطقه‌ای ایران، پیشرفت‌های موشکی و فعالیت‌های هسته‌ای است. با مرور سال‌های سپری شده در قرن جدید، مشخص می‌شود که آن‌ها برای هر کدام از این سه وضعیت ایران نقشه‌هایی را اجرایی کردند. ما در این مستند نشان می‌دهیم که همه روسای جمهور درصدد اجرایی کردن این سند هستند. مثلاً با شهادت حاج قاسم سلیمانی به دنبال کم‌کردن نقش ایران در منطقه بودند. با به شهادت رساندن دانشمندان هسته‌ای درصدد توقف پیشرفت‌های هسته‌ای ما بودند و هم به دنبال وضع برجام‌های جدید بودند تا ایران را به لحاظ تسلیحات دفاعی و نفوذ منطقه‌ای تحت فشار قرار دهند.

«حسن جعفری» ادامه داد: این سند نشان می‌دهد که سیاست‌های کلان آمریکا، ارتباطی به روی کارآمدن احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه ندارد و هر دو حزب، در سیاست‌های ضد ایران با هم متحد هستند.

mp4
<div id="video-display-embed-code" ><script type="text/JavaScript" src="defapress.ir/fa/news/play/embed/531032/1732741?width=400&height=300"></script></div>

بنا بر این گزارش، «سری جدید خارج دید» با عنوان «آمریکا» را می‌توانید از روز دوشنبه هر روز ساعت ۱۹:۴۵ از طریق شبکه یک سیما ببینید.

انتهای پیام/ 121

نظر شما