شناسهٔ خبر: 54797210 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

حقوق بشر آمریکایی؛ نقاب تروریسم آمریکایی

تروریسم آمریکایی مرام و مسلکی است برای آنکه آمریکا را در قامت یک دولت تمامیت‌خواه سرپا نگه دارد و در حالی که پایه‌های حکومتش بر خون استوار است، خود را حامی حقوق بشر جلوه دهد.

صاحب‌خبر -
رسول حسنی در دفاع پرس نوشت: تاریخ بهترین داور برای قضاوت هر ادعایی است که از سوی دولت‌ها و ملت‌ها مطرح می‌شود. بواسطه تاریخ است که می‌توان به عمق حقیقت هر چیزی پی برد. به همین سبب است که بزرگان ما، به درستی ما را به مطالعه تاریخ و سیر امم سفارش کرده‌اند. چرا که ادامه حیات هر ملتی در گرو شناخت خود و دیگر ملت‌ها و دولت‌هاست.

یکی از این دولت‌ها که شناخت حقیقت آن می‌تواند در عزت و ذلت ایران اسلامی اثرگذار باشد آمریکا است، کشوری که خود را مهد تمدن و الگوی پیشرفت و صاحب علوم انسانی می‌داند. حال آنکه میان ادعا و حقیقت امر فاصله از سرا تا ثریا است. دولت آمریکا در حالی بر طبل پر صدای حقوق بشر می‌کوبد که پایه‌های آن بر خون میلیون‌ها سرخ پوست و بومی بی‌گناهی بالا رفته که هنوز بازماندگانشان قربانی تبعیض نژادی هستند.

کسانی که اولین دولت‌های متخاصم و خون‌ریز آمریکا را بنیان نهاده‌اند همان فراماسون‌های صهیونیستی بودند که هزاران انسان را به جرم سیاه بودن و گناه آفریقایی بودن به عنوان برده به سرزمین سرخ پوستان بردند. سرزمینی که آمریکا نام گرفت دیگر مردمی نداشت تا ذخایر آن به نفع اروپاییان غاصب استخراج شود، پس این برده‌های سیاه که حتی از کمترین حقوق حیوانی هم برخوردار نبودند شدند نیروی ابزار ثروت‌اندوزی آمریکاییان.

از سوی دیگر دولت‌مردان صهیونیست آمریکا برای ایستادن بر قله اول اقتصاد و سیاست دنیا دست به هر جنایتی زدند تا ثابت کنند کدخدای این دهکده جهانی آن‌ها هستند. دهکده‌ای که خود مطرح کردند و خود نیز جغرافیای آن را ترسیم کردند. در همه قرونی که آمریکا سربرآورده است کمتر سرزمینی را می‌توان یافت که طعم تازیانه‌های استعماری آمریکا را نخورده باشد. اما غول‌های رسانه‌ای آمریکا که بازو‌های قدرتمند این کشور هستند هرگز اجازه نداند چهره واقعی مردان متخاصم نمود پیدا کند.

تسلیحات رسانه‌ای آمریکا همواره مخرب‌تر از تسلیحات نظامی آن بوده با این تفاوت که آثار به جا مانده از آفند و حتی پدافند فرهنگی آمریکا مانند مخدری قدرتمند افکار جهان را به بردگی گرفت و از روشنفکران هر سرزمینی که می‌خواستند سرزبان برون‌مرزی ساختند. اما وقوع انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) در مقابل این تبختر کدخدا مآبانه ایستاد و ثابت کرد دولت آمریکا صلاحیت حکمرانی بر دنیا را ندارد و ادعای کدخدایی آمریکاییان توهمی بیش نیست.

شعار حقوق بشر آمریکایی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر شنیده شد تا روسای جمهور آمریکا به بهانه حمایت از مردم ایران انقلاب مردم ایران را منکوب کند. شهادت بیش از ۲۰۰ هزار تن در جنگ تحمیلی، ۱۷ هزار قربانی تروز، وجود هزاران جانباز و آوارگی و بی‌خانمانی میلیون‌ها مرز نشین در غرب کشور تنها بخشی از جنایت کشوری است که به بهانه حمایت از مردم ایران مرتکب شده است. حقوق بشر آمریکایی همان تروریسم آمریکا برای تداوم حیات نکبت‌بار خویش است. برای اثبات این حقیقت نه نیازی به دروغ‌پردازی آمریکاییان است و نه ادعای حق طلبانه مردم ایران مطالعه تاریخ بهترین گواه برای این امر مهم است.

تاریخی که با زبان خاموش، اما گویای خود همواره بر طبل رسوایی حقوق بشر آمریکایی کوبیده است. شنیدن صدای آن نیز به شرط داشتن وجدان بیدار کاملا ملموس است. هفته حقوق بشر آمریکایی بهترین فرصت و درنگی است که می‌توان برای لحظه‌ای ایستاد و به گذشته نه چندان دور ایران اسلامی نگاه کرد و دریافت حقوق بشر آمریکایی تا کجا خون جوانان ما را ریخته و ثروت مادی و فرهنگی ما را به تاراج برده است.

نظر شما