شناسهٔ خبر: 54795332 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

نفتالی بنت از دنیای سیاست خداحافظی می‌کند

نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی که امروز به طور رسمی دوران نخست وزیری‌اش در صورت تایید انحلال کنست، پس از گذشت تنها یک سال پایان می یابد، قصد خداحافظی از دنیای سیاست را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، شبکه صهیونیستی کان شامگاه یکشنبه در گزارشی اعلام کرد که نفتالی بنت در فکر پایان دادن به حیات سیاسی خودش است. وی این تصمیم را پس از آن گرفته که در اثر اختلافات سیاسی مجبور به انحلال کنست شد تا عمر نخست وزیری اش تنها یک سال باشد.

کان در ادامه گزارش خود آورده است: بنت اخیراً رایزنی‌هایی درباره آینده سیاسی خود انجام داده و این روزها در حال فراهم کردن مقدمات برای انتقال قدرت به کابینه انتقالی به نخست وزیر یائیر لاپید است.

براین اساس، نفتالی بنت به تازگی به مشاوران خود گفته که در روزهای آینده قصد خداحافظی از عرصه سیاسی را دارد. وی تاکید کرده که اگر منصب نخست وزیرِ جایگزین را بپذیرد، تنها برای مشاوره دادن به یائیر لاپید در مسائل امنیتی خواهد بود.

در همین رابطه بسیاری معتقدند این رخدادها بدین معناست که نفتالی بنت در انتخابات پارلمانی آینده که احتمالاً از سوی کنست در ماه اکتبر ۲۰۲۲ تعیین می‌شود، نامزد نخواهد شد.

امروز دوشنبه قرار است مصوبه انحلال کنست در سومین قرائت خوانده شود و در صورت تأیید نهایی، یائیر لاپید از فردا سه شنبه نخست وزیر کابینه انتقالی خواهد شد.

دوشنبه هفته گذشته، نفتالی بنت و یائیر لاپید در بیانیه‌ای مشترک از موافقت با انحلال کنست خبر دادند، بر اساس این تصمیم، یائیر لاپید تا زمان برگزاری انتخابات جدید پارلمانی، کابینه انتقالی را تشکیل خواهد داد.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که ائتلاف نفتالی بنت و یائیر لاپید اکثریت کرسی‌ها در کنست را از دست داد، این مساله باعث شد که کابینه ائتلافی در تصویب لوایح مدنظر خود در کنست ناکام بماند. همچنین این تصمیم در اثر تشدید اختلافات و جدایی‌های متوالی در بین احزاب مشارکت کننده در کابینه ائتلافی رخ داد، احزابی که از لحاظ ایدئولوژی هیچ سنخیتی با هم نداشتند.

برچسب‌ها:

نظر شما