شناسهٔ خبر: 54795231 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرقت صدها هزار بشکه نفت خام یمن توسط ائتلاف متجاوز عربی

مریم مینایی

رسانه‌های یمنی اعلام کردند که کشتی «گلف ایتوس» پس از غارت بیش از ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام، بندر «رضوم» واقع در استان «شبوه» را ترک کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یمنی «سبأ»، یک منبع یمنی اعلام کرد، این کشتی از چند روز پیش از امارات حرکت کرده و وارد بندر رضوم شده بود.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد، این کشتی بیش از ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام به ارزش بیش از ۴۳ میلیون و ۶۴۰ هزار دلار را به غارت برده است.
این منبع اعلام کرد، غارت نفت خام یمن در سایه تداوم روند غارت سازمان یافته درآمدهای نفتی و منابع این کشور توسط متجاوزان و مزدوران ائتلاف عربی و همچنین ادامه قطع حقوق کارمندان دولت به مدت بیش از شش سال انجام می‌شود.

این منبع تاکید کرد، جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی باید برای توقف غارت منابع ملت یمن نقش خود را ایفا کنند.

پیشتر محمد طاهر انعم، مشاور شورای عالی سیاسی یمن تصریح کرده بود: طولی نخواهد کشید که صبر صنعا در قبال سوء استفاده طرف مقابل از آتش‌ بس سازمان ملل و نیز تداوم سرقت نفت و گاز یمنی‌ها توسط عربستان و امارات تمام خواهد شد.

وی در ادامه افزود، سرقت نفت و گاز از طریق کشتی‌ها در سواحل "شبوه" و همچنین شرکت‌هایی در مرزهای "حضرموت" و "الجوف" با عربستان انجام می‌شود و شرکت‌ها، کشتی‌ها و مراکز نفت و گاز نیروهای متجاوز هدف قرار گرفته خواهند شد.

هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل به یمن دوم ژوئن اعلام کرد که دولت صنعاء و ائتلاف سعودی با پیشنهاد سازمان ملل برای تمدید آتش‌ بس جاری در این کشور به مدت دو ماه دیگر موافقت کردند.

آتش‌ بس میان ائتلاف سعودی و دولت صنعاء از دوم آوریل گذشته آغاز شد و گروندبرگ اعلام کرد که بر اساس این آتش‌ بس تمامی فعالیت‌های نظامی و حملات زمینی، هوایی و دریایی متوقف می‌شوند.

فرستاده سازمان ملل به یمن افزود: بندهای توافق آتش‌ بس شامل کمک به ورود ۱۸ فروند کشتی حامل سوخت به بنادر حدیده و صدور مجوز برای انجام هفته‌ای دو پرواز از مبدأ فرودگاه صنعاء و به مقصد آن هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما