شناسهٔ خبر: 54794993 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاترکودک و نوجوان در همدان

مراسم اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان امروز در سالن مجتمع فرهنگی، هنری بوعلی سینا برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین،رئیس افتتاحیه و اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره کودک و نوجوان همدان با اعلام این خبر گفت: بزرگداشت مرحوم محمدرضا الوند به پاس یک عمر فعالیت در تئاتر کودک و نوجوان یکی از برنامه‌های مراسم اختتامیه است.

محمد مهدی کلهری افزود: محمدرضا الوند متولد ۱۳۴۳ در نهاوند و کارشناس‌ارشد تئاتر، نویسنده و پژوهشگر تئاتر بود و در طول سال‌ها فعالیت اجرایی، مسئولیت‌های مختلفی در هنرهای نمایشی برعهده داشت. مشاور هنری تماشاخانه سنگلج، رییس شورای نظارت و ارزشیابی و مدیر اجرایی کانون تئاتر دانشجویی از مسئولیت‌های او بوده است، الوند علاوه بر نمایشنامه‌نویسی در زمینه نقد و تحلیل نیز با نشریات مختلفی همکاری و فعالیت داشته است.

به گفته وی در ادامه این مراسم، از سال‌ها فعالیت در راستای آموزش، پژوهش و کارشناسی تئاتر کودک و نوجوان مرحوم کریم اکبری‎مبارکه تقدیر خواهد شد.

کلهری ادامه داد: مرحوم الوند دارای مدرک لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود و فعالیتش را از تئاتر و از سال ۱۳۵۰ شروع کرد یکی از شاخص‌ترین رفتارهای او تربیت نوجوانان در تئاتر بود، بچه‌هایی که چیزی از تئاتر نمی‌دانستند‏، اما آهسته آهسته از قواعد حرفه‌ای تئاتر برای‌شان گفت.

این مقام مسیول اذعان داشت: همچنین مراسم نکوداشت مریم‌کاظمی به دلیل فعالیت‌های بیشماری در زمینه تئاتر کودک و نوجوان و برگزاری جشنواره خصوصی با حضور بچه‌ها، برگزار می‌شود او در سال ۱۳۴۴ در تهران متولد شد. تحصیلات عالی خود را در دانشگاه تهران دنبال و مدرک کارگردانی و بازیگری را از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دریافت کرد و  از سال ۱۳۷۹ تا کنون با تمرکز بر تئاتر کودک آثار متعددی را در این زمینه تولید و اجرا کرده‌است.

کلهری گفت: مهدی‌فرشیدی‌سپهر یکی دیگر از اهالی تئاتر است که به دلیل سال‌ها فعالیت در تئاتر کودک و نوجوان و تلاش برای آموزش تئاتر در مناطق محروم ایران در مراسم اختتامیه جشنواره بیست و هفتم از وی تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی گفت:  به پاس بیش از 30 سال فعالیت درعرصه هنر و تئاتر کودک و نوجوان از سعید باغبانی تجلیل خواهد شد او متولد متولد سال 1350 در همدان است،  فعالیت‌های او در زمینه بازیگری و کارگردانی سبب حضورش در جشنواره های مختلفی بود که از جمله آن‌ها حضور در چهارده دور جشنواره فجر، تمامی ادوار جشنواره عروسکی بعد از دوره پنجم، جشنواره بیت المقدس و فتح خرمشهر و بسیاری دیگر است.

لازم به ذکر است، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، امیر مشهدی‌عباس دبیر جشنواره و مسعود ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان سخنرانان مراسم هستند.

نظر شما