شناسهٔ خبر: 54794746 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارتش اتیوپی ۸ نظامی و غیر نظامی اسیر سودانی را اعدام کرد

تهران - ایرنا - رویترز از اعدام ۷ نظامی و یک غیرنظامی سودانی که به تازگی به اسارت ارتش اتیوپی درآمده بودند، توسط نظامیان این کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رویترز امروز (دوشنبه) به نقل از سخنگوی نیروهای مسلح سودان خبر داد که ارتش اتیوپی ۷ نظامی و یک غیرنظامی سودانی را اعدام کرد.
سرتیپ «نبیل عبدالله» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح سودان، ارتش اتیوپی را متهم کرد که هفت نظامی و یک شهروند اسیر سودانی را اعدام و پس از آن تصاویر افراد اعدام شده را منتشر کرد.
در ساعت‌های گذشته، تصاویری از افراد کشته شده با لباس نظامی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که به احتمال زیاد نظامیان سودانی می باشند که هفته گذشته توسط ارتش اتیوپی اسیر شده بودند.
العربی الجدید نیز به نقل از منابع خود گزارش داد: این نظامیان در روز ۲۲ ژوئن در زمانی که یک نیروی شناسایی ارتش سودان در «الفشقة الصغری» روبروی روستای «الأسِرّة» مستقر شده بود، در کمین نیروهای اتیوپی با حمایت شبه نظامیان این کشور قرار گرفتند.
ارتش سودان در بیانیه‌ای رسمی رفتار اتیوپی‌ها را مغایر با تمام قوانین و هنجارهای بین المللی و بشردوستانه عنوان و تصریح کرد: این موضع خائنانه بی‌پاسخ نخواهد ماند و به این رفتار به طور مناسب پاسخ داده خواهد شد.

ارتش اتیوپی ۸ نظامی و غیر نظامی اسیر سودانی را اعدام کرد
سازمان ملل متحد به تازگی در گزارشی اعلام کرد که خشونت و حملات در غرب سودان تنها در ماه جاری میلادی (ژوئن) بیش از ۸۴ هزار نفر را آواره کرده و تعداد آوارگان در این کشور در سال جاری دو برابر شده است.

نظر شما