شناسهٔ خبر: 54793617 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

سفر شبهه‌دار سرمربی پرتغالی | وضعیت نگران کننده استقلال بدون ساپینتو

استقلال مدت زمان قابل توجهی را صرف کرد تا بتواند جانشین فرهاد مجیدی را انتخاب کند. این باشگاه بعد از بررسی رزومه مربیان پرشمار، نهایتا ریکاردو ساپینتو را برگزید و با او در تهران قرارداد بست.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین، در مورد این مربی، در همان نقطه آغاز تردیدهایی وجود دارد؛ ازجمله اینکه او کمی جوشی مزاج است یا اینکه در جلسه معرفی‌اش بی‌محابا قول قهرمانی و کسب ۴ جام داده است. تجربه البته نشان می‌دهد زیاد نباید روی این مسائل حساس شد. خیلی از این قضاوت‌های زودهنگام، بعدا غلط از آب درمی‌آیند. با این حال چیزی که در مورد ساپینتو کمی شبهه‌برانگیز شده، سفر سریع این مربی به پرتغال برای انجام امور شخصی‌اش بوده است. او که دیر آمده بود، زود رفت و گفته می‌شود تا چند روز دیگر همراه با خانواده به کشور برمی‌گردد تا کارش را با استقلال شروع کند. این سفر، با انتقادهایی مواجه شده و برخی پیشکسوتان ایراد گرفته‌اند که چرا در چنین شرایطی، ساپینتو نباید بالای سر تیم جدیدش باشد؟ آیا او نمی‌توانست کارهای شخصی‌اش را از قبل انجام بدهد و بیاید؟

در این قبیل موارد عرف یا قانون محکمی وجود ندارد اما به‌نظر می‌رسد مربی اگر به کارش علاقه داشته باشد، فرصت را به این راحتی از دست نمی‌دهد. به هر حال الان فصل نقل‌وانتقالات در جریان است و استقلال هم عملا تحرک خاصی نداشته؛ بنابراین هواداران حق دارند نگران باشند. شاید انتظار می‌رفت ساپینتو بلافاصله بعد از عقد قرارداد، کارش را محکم شروع کند و مخصوصا به تعیین تکلیف لیست ورودی و خروجی بپردازد اما فعلا او در دسترس نیست و تیم را معطل نگه‌داشته است. البته برخی منابع رسانه‌ای مدعی شده‌اند مربی پرتغالی در کشورش مشغول تماشای مسابقات فصل گذشته استقلال است، اما شاید او می‌توانست این کار را در خود ایران انجام بدهد و حساسیت کاذب درست نکند. به هر حال آنچه مسلم است اینکه ساپینتو در همین ابتدای کار یک بهانه دست منتقدانش داده تا با شک و تردید در مورد او نگاه کنند، هرچند تأکید می‌کنیم هنوز برای هر نوع قضاوتی زود است.

نظر شما