شناسهٔ خبر: 54793327 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایلنا:

معاملات فردایی، قمارگونه است/ برخورد مستمر با کانال‌های قیمت‌گذار

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری ۱۱ نفر طی هفته‌های اخیر در رابطه با خرید و فروش ارز و معاملات فردایی خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ هدایت بهرامی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره مهمترین موضوعاتی که در پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ پیگیری می‌شود، گفت: با توجه به طرح اصلاح یارانه‌ها اولویت ما موضوعاتی است که در رابطه با معیشت مردم است. هر کدام از موضوعات و جرائم اقتصادی که با معیشت مردم سر و کار داشته باشد از قبیل احتکار، قاچاق کالا و ارز که به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر معیشت مردم تاثیر می‌گذارند از اولویت‌های ما هستند. مجرمان هم بدانند که با شدت و قدرت تمام با این‌ها مبارزه خواهیم کرد.

وی همچنین درباره پرونده‌های معاملات فردایی ادامه داد: موضوعات معاملات فردایی یک معاملات قمارگونه و غیرقانونی است یعنی افرادی در بازار طلا و ارز وارد شده و با هدف سودجویی و کسب منافع خودشان معاملات قمارگونه انجام می‌دهند. در این معامله هیچ کالایی رد و بدل نمی‌شود و صرفا روی سود و زیان کالا معامله انجام می‌شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ تصریح کرد: در معاملات فردایی می‌توانیم بگوییم که اصلا معامله‌ای صورت نمی‌گیرد چراکه کالایی وجود ندارد و نیتی هم بر تحویل کالا نیست. این معامله قمارگونه است از لحاظ شرعی و قانونی اشکال دارد. خوشبختانه با مصوبه‌ای که در این خصوص اخیرا سران قوا تصویب کرده‌اند و به تنفیذ مقام معظم رهبری نیز رسیده است برای آن جرم‌انگاری شده است و افرادی که وارد این بازار می‌شوند بدانند که تحت رصد اطلاعاتی پلیس هستند و با این افراد نیز برخورد قانونی قطعا صورت می‌گیرد.

سرهنگ بهرامی با اشاره به افرادی که در رابطه با این نوع معاملات و همچنین بازار ارز شناسایی و دستگیر شده‌اند، گفت: از مردم می‌خواهیم که تحت هیچ عنوانی در این معاملات وارد نشوند چراکه این معاملات غیرقانونی و غیرشرعی است. در این مدت نیز ۳۹ متهم در این رابطه دستگیر شده‌اند.

وی درباره نظارت و رصد بازار ارز و برخورد با دلالان گفت: در خصوص برخورد با دلالان در بازار ارز اقدامات ما در چند زمینه صورت گرفته است. از جمله این اقدامات کارهای اطلاعاتی و فنی است که در جهت شناسایی عوامل مخل در بازار ارز صورت گرفته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ تصریح کرد: همچنین در خصوص دلالان ارزی نیز اقدامات فنی و اطلاعاتی صورت گرفته است در حوزه اصناف نیز آژانس‌های مسافرتی و طلافروشانی که در بحث خرید و فروش ارز ورود کرده و خرید و فروش غیرمجاز ارز انجام می‌دهند شناسایی و با آن‌ها برخورد شده است.

سرهنگ بهرامی با بیان اینکه این اقدامات به صورت هدفمند انجام شده است، خاطرنشان کرد: همچنین کانال‌های فردایی و قیمت‌گذار که تاثیر منفی در بازار می‌گذارند نیز شناسایی شده و با آن‌ها برخورد صورت گرفته است. این برخورد نیز به صورت مستمر ادامه دارد تا نتایج مطلوب نیز حاصل شود.

نظر شما