شناسهٔ خبر: 54793063 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دادستان عمومی و انقلاب صومعه‌سرا خبر داد؛

ثبت بیش از ۹ هزار پرونده در دادگستری صومعه‌سرا

بشری گفت: طی یك سال گذشته ۹ هزار و ۴۰۰ پرونده در دادگستری شهرستان صومعه‌سرا ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

«هادی بشری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: از تیرماه ۱۴۰۰ تا تیرماه امسال لابغ بر ۹ هزار و ۴۰۰ پرونده در دادگستری این شهرستان ثبت شد که از این تعداد ۹ هزار و ۲۰۰ پرونده تعیین تکلیف و مختومه شده و مابقی در حال رسیدگی است.

 

دادستان عمومی و انقلاب صومعه‌سرا افزود: در رفع تصرف از اراضی ملی در راستای تبصره ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع سال ۱۴۰۰،  ۵۵هزار و ۷۸۰ مترمربع و در سال ۱۴۰۱، ۱۳ هزار و ۸۰۳ مترمربع خلع ید شد.

 

وی گفت: همچنین در برخورد با تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون مذکور، تعداد ۱۶ فقره در سال ۱۴۰۰ تشکیل و ۵۸ هزار و ۳۵۰ مترمربع از اراضی مذکور آزاد و احکام قلع و قمع اجرا شده چهار فقره به مساحت سه هزار و ۲۶۴ متر مربع و در سال ۱۴۰۱ احکام قلع و قمع اجرا شده و سه فقره و مساحت آزاد شده چهار هزار و ۷۰۰ مترمربع است.

 

بشری با بیان اینکه عزم دستگاه قضایی در مواجهه جدی و بازدارنده با مفاسد اقتصادی است گفت: عزم جدی دستگاه قضایی این است که افرادی که به راحتی امنیت اقتصادی جامعه را مورد هجمه قرار می‌دهند و با سودجویی و زیاده‌خواهی وضعیت اقتصادی و معیشت مردم را با خلل مواجه می‌کنند در هر جایگاه و منصبی با برخورد قاطع و پشیمان‌کننده دستگاه قضایی مواجه شوند.

 

دادستان عمومی و انقلاب صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: ادارات شهرستان در خدمات رسانی به مردم با تمام جدیت تلاش کنند که اگراداره‌ای کوتاهی کند عذر رییس آن اداره خواسته خواهد شد.

 

پایان پیام/526

نظر شما