شناسهٔ خبر: 5479215 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در همایش فرمانداران

رضوی:علت 59 درصد مهاجرت روستاییان اقتصادی و شغلی است

تهران - ایرنا- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: 59 درصد مهاجرت روستاییان علت اقتصادی و شغلی دارد و مهاجرت کنندگان درآمد کافی یا شغل کافی ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سید ابوالفضل رضوی روز یکشنبه در اختتامیه همایش فرمانداران سراسر کشور افزود: بیش از 80 درصد مهاجران، روستایی و از شهرهای کوچک هستند.

وی با بیان این که برای حل مشکلات جامعه باید ابتدا به روستاها بپردازیم، ادامه داد: مادامی که روستاهای کشور توسعه یافته نباشند امکان ایجاد شهر توسعه یافته وجود ندارد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم از اجرای طرح مشارکت اقتصادی در روستاها خبر داد و گفت: این طرح از طریق معاونت روستایی ریاست جمهوری طراحی شده و در حال اجراست.

رضوی عنوان این طرح را مشارکت اقتصادی مردم در فعالیت های اقتصادی برشمرد و خاطرنشان کرد: ریشه این طرح در تفکر امام (ره) است.

وی همچنین با بیان این که مردم را باید بی نیاز کنیم، گفت: مادامی که مردم نیازمند داشته باشیم، رعایت آزادگی مردم مشکل است.

رضوی ادامه داد: امام همچنین به سران قوا فرمودند مردم را در فعالیت اقفتصادی وارد کنید و سران قوای کشور بی درنگ باید با زمان بندی مشخص و برنامه ریزی مشخصی برای حضور مردم در فعالیت های اقتصادی داشته باشند.

وی با بیان این که این همایش برای زمینه سازی مشارکت سیاسی مردم و رعایت حق الناس است ابراز امیدواری کرد که همایشی نیز برای مشارکت اقتصادی مردم برگزار شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم به اجرای طرح مشارکت اقتصادی در روستاها اشاره کرد و گفت : این طرح از 25 اسفند سال گذشته به استانداری های کشور ابلاغ شده و به سرمایه های انسانی روستاها با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های موجودش توجه دارد.

رضوی افزود: بر اساس این طرح اگر 200 خانوار درروستایی در یک شرکت تعاونی یا سهامی خاص مشارکت کنند به هر اندازه که آورده سرمایه گذاری کنند دولت تسهیلات وام را با کارمزد 3 درصد به آن ها ارایه خواهد داد.

وی ادامه داد: رقم تسهیلات کمک دولت برای روستاهای مرزی 9 برابر است و البته با کارمزد صفر درصد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم اضافه کرد: اگر فردی هم به صورت شخصی برای توسعه روستا سرمایه گذاری کند، دولت وامی با کارمزد 10 درصد برای روستاهای داخل و وامی با کارمزد 7 درصد برای روستاهای مرزی به شهروندان ارایه می دهد.

رضوی ابراز امیدواری کرد: در سال جاری اعتبارات عمومی و روستایی با همت دولت افزایش یابد.

سیام**9136**1058**ل.الف.ی**1429

نظر شما