شناسهٔ خبر: 54791492 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سی بی اس:

آمریکا بدنبال تحریم طلای روسیه در گروه هفت است

منابع آمریکایی اعلام کرده اند که بدنبال تحریم طلای روسیه هستند، چون صادرات طلا بخش مهمی از منابع مالی مسکو را تشکیل می دهد.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی بی اس، گروه هفت کشور صنعتی قرار است صادرات و خرید و فروش طلای روسیه را ممنوع کنند و تحریم طلای روسیه را به تحریم‌ها بر سر جنگ در اوکراین اضافه کنند.

به گفته «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا، دولت روسیه سالانه حدود ۱۹ میلیارد دلار طلا صادر می‌کند و قطع این منبع درآمد بر اقتصاد روسیه فشار خواهد آورد.

یک مقام ارشد دولت بایدن هم گفته است که احتمال می‌رود روز سه‌شنبه تحریم طلای روسیه اعلام رسمی شود.

از سوی دیگر، رئیس جمهور آمریکا، «جو بایدن» نیز روز یکشنبه تائید کرد که ایالات متحده و سایر اقتصادهای پیشرو گروه هفت واردات طلا از روسیه را ممنوع خواهند کرد.

همچنین یک مقام ارشد دولت آمریکا با تائید تحریم طلای روسیه گفت: وزارت خزانه داری ایالات متحده تصمیم برای ممنوعیت واردات طلای جدید به آمریکا را روز سه شنبه اعلام خواهد کرد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم با اشاره به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، گفت که ممنوعیت طلای روسیه «مستقیماً به الیگارش های روسیه و به قلب ماشین جنگی پوتین ضربه می زند». جانسون مدعی شد که ما باید پوتین را از تأمین مالی اش محروم کنیم.

طبق گزارش کاخ سفید، در سال‌های اخیر، طلا بزرگترین صادرات روسیه پس از انرژی بوده است. به گفته کاخ سفید، صادرات طلای روسیه در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۹ میلیارد دلار یا حدود ۵ درصد از صادرات جهانی طلا بوده است.

براساس این گزارش، ۹۰ درصد از صادرات طلای روسیه به کشورهای G-7 ارسال شده است. از این صادرات روسیه، بیش از ۹۰ درصد یا نزدیک به ۱۷ میلیارد دلار به انگلیس صادر شده است.

نظر شما