شناسهٔ خبر: 54791469 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اجرای کامل امضای الکترونیک در آینده ای نزدیک

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: در حال حاضر ۱٠٠ هزار کارت الکترونیکی برای همکاران گروه هایی مانند پزشکان، دندان پزشکان، داروسازان و ماما ها صادر شده است.

صاحب‌خبر -

 

سالاریان گفت: برای اجرای کامل طرح امضای الکترونیک نیازمند زیرساخت های لازم و نیروی انسانی هستیم تا بیماران و پزشکان در هنگام نسخه نویسی دچار قطعی و مشکل خاصی نشوند.

به گفته وی، مجلس برای اجرای کامل امضای الکترونیک و پشتیبانی شبانه روزی آن بودجه ۸٠ میلیارد تومانی برای سال جاری به تصویب رسانده است؛ اما هنوز پولی به سازمان نظام پزشکی جهت اجرای این کار و انجام امور پشتیبانی پرداخت نشده است.

او گفت: در حال حاضر ۱٠٠ هزار کارت الکترونیکی برای همکاران گروه هایی مانند پزشکان، دندان پزشکان، داروسازان و ماما ها صادر شده است.کارت الکترونیک همان امضای الکترونیک محسوب می شود.

به گفته معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور، سازمان نظام پزشکی مصمم است تا طرح امضای الکترونیک را به طور کامل در سراسر کشور اجرایی کند.

او گفت: باید در جهت تامین لجستیک و تقویت سرورها برای جلوگیری از قطعی نرم افزار در هنگام تجویز نسخه یا حتی به بار نشاندن نسخه بیماران در داروخانه ها بدون هیچ مشکلی منابع لازم جهت انجام این طرح کلان و ملی اختصاص پیدا کند.

سالاریان گفت: سازمان نظام پزشکی تمام سعی خود را می کند تا در آینده ای نزدیک امضای الکترونیک را به طور کامل در کشور اجرا کند.

بیشتر بخوانید

نظر شما