شناسهٔ خبر: 54791389 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

جزئیات برگزاری دوره تابستانی واحدهای علوم پزشکی دانشگاه آزاد اعلام شد

براساس دستورالعمل، ثبت‌نام دوره تابستان از تاریخ 1401/4/18 تا 1401/4/22 و شروع کلاس‌های درسی 1401/4/25 لغایت 1401/6/3 بدون احتساب زمان ثبت‌نام و امتحانات است و امتحانات از تاریخ 1401/6/5 لغایت 1401/6/10 برگزار می‌شود. شایان ذکراست ثبت دروس توسط واحدهای دانشگاهی در سامانه آموزشیار باید حداکثر تا تاریخ 1401/4/10 انجام گیرد.

صاحب‌خبر -
جزئیات برگزاری دوره تابستانی واحدهای علوم پزشکی دانشگاه آزاد اعلام شد

محسن نفر، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد دستورالعمل برگزاری دوره تابستان در واحدهای مجری گروه علوم پزشکی و همچنین گروه دامپزشکی مقاطع دکتری حرفه‌ای، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی(پیوسته و ناپیوسته) و روانشناسی بالینی و روانشناسی سلامت مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری تخصصی را به روسای واحدهای مراکز استان و روسای واحدها و مراکز آموزشی این دانشگاه ابلاغ کرد.
براساس این دستورالعمل، ثبت‌نام دوره تابستان از تاریخ 1401/4/18 تا 1401/4/22 و شروع کلاس‌های درسی 1401/4/25 لغایت 1401/6/3 بدون احتساب زمان ثبت‌نام و امتحانات است.
امتحانات از تاریخ 1401/6/5 لغایت 1401/6/10 برگزار می‌شود. شایان ذکراست ثبت دروس توسط واحدهای دانشگاهی در سامانه آموزشیار باید حداکثر تا تاریخ 1401/4/10 انجام گیرد.
حداکثر تعداد واحدهای درسی قابل اخذ در دوره تابستان برای مقاطع مختلف تحصیلی گروه علوم پزشکی به شرح ذیل است:


در این دستورالعمل آمده است: «اخذ دروس وصیتنامه امام(ره)، روخوانی قرآن کریم و نیز درس آشنایی با مبانی طب ایرانی و مکمل علاوه‌بر حداکثر تعداد واحدهای انتخابی ذکر شده بلامانع است.
دانشجویانی که در نیمسال دوم 1401-1400 دروس کارآموزی در عرصه، کارآموزی، کارورزی و واحد پایان‌نامه را اخذ یا تمدید کرده‌اند و ناتمام باقی‌مانده، تداوم آن در دوره تابستان1401-1400 بلامانع است. ولی اخذ یا تمدید پایان‌نامه مقطع کارشناسی‌ارشد و رساله در دوره دکتری تخصصی در دوره تابستان امکان‌پذیر نبوده و تخلف آموزشی محسوب می‌شود.
با توجه به اینکه دانشجویان رشته‌های گروه دامپزشکی در کلیه مقاطع و روانشناسی بالینی و سلامت در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری تخصصی تابع ضوابط و مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند و امور مربوطه توسط حوزه علوم پزشکی انجام می‌گیرد، لذا براساس مفاد آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های مربوطه اقدام کنند.»

۶ تیم ورزشی دانشجویان دانشگاه آزاد به مسابقه‌های جام‌جهانی اعزام می‌شوند
امیرعباس لشگری، رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد گفت: «مسابقه‌های جام‌جهانی 2022 دانشجویان در رشته قایقرانی(کانو) نیمه دوم شهریور به میزبانی لهستان و رشته‌های کاراته، بسکتبال 3×3 و کشتی فرنگی، نیمه نخست مهر به میزبانی ترکیه برگزار می‌شود.»
وی با بیان اینکه با موافقت کمیته برون‌مرزی شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی، 6 تیم ورزشی این دانشگاه در رشته‌های قایقرانی(کانو) مردان و بانوان، کاراته مردان و بانوان، بسکتبال 3×3 بانوان و کشتی‌فرنگی مردان به مسابقه‌های جام‌جهانی 2022 اعزام خواهند شد، افزود: «به‌منظور حضور هرچه قدرتمندتر تیم‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی، مسابقه‌های انتخابی منطقه‌ای-کشوری دانشجویان این دانشگاه در رشته قایقرانی، یکم تا سوم مردادماه در دریاچه مصنوعی مجموعه ورزشی آزادی تهران، کشتی‌فرنگی در روز یکم مردادماه به میزبانی واحد اهر، کاراته در روز یکم مردادماه به میزبانی واحد خرم‌آباد و بسکتبال 3×3 روز دوم مردادماه به میزبانی واحد اردبیل برگزار شد.
لشگری خاطرنشان کرد: «براساس آیین‌نامه مربوط به شرایط سنی مسابقه‌های جام‌جهانی 2022 دانشجویان متولد 12/10/1357 به بعد می‌توانند در مسابقه‌های انتخابی دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کنند.»
رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد ابراز امیدواری کرد باتوجه به پیشینه درخشان و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل این دانشگاه در رشته‌های مختلف ورزشی، تیم‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، نمایندگان شایسته‌ای برای کشورمان در مسابقه‌های جام‌جهانی 2022 باشند.

ارائه خوابگاه به دانشجویان متاهل در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی
مهران صلواتی، مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با «ایسکانیوز» گفت: «در روزهای آینده سایت منادا در صورت تایید آیین‌نامه، فعال و در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.»
مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد درباره روند نقل‌وانتقال دانشجویان در ایام کرونا تاکید کرد: «تمامی افراد متقاضی در صورت تمایل به تحصیل به‌عنوان میهمان درخواست‌هایشان در جریان بررسی قرار گرفت و رسیدگی شد.»
وی درباره کم‌وکیف اختصاص خوابگاه به دانشجویان متاهل ادامه داد: «برای دانشجویان در صورت واحدهای دانشگاهی باقی‌مانده خوابگاه تعلق می‌گیرد و باید به این نکته تاکید کرد که اختصاص خوابگاه به دانشجویان متاهل از تصمیمات امسال است که در دستور کار قرار می‌گیرد.»
مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد درباره روند افزایش ظرفیت درخواست‌های دانشجویی تاکید کرد: «دانشجویان براساس ظرفیت فعال هر رشته تحصیلی و ظرفیت محل می‌توانند در دانشگاه مقصد میهمان شوند. برای مثال دانشجویان متقاضی در رشته حقوق در هر واحد درسی تا سقف ۲۵ نفر می‌توانند به دیگر واحدهای دانشگاهی منتقل شوند. با این تفاسیر انتقال بیش از ۲۵ نفر دانشجو امکان‌پذیر نیست و براساس بررسی شرایط امکان نقل‌وانتقال دانشجویان انجام می‌شود.»

عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد واحد یزد حائز رتبه برتر ایده خلاقانه شد
در اولین رویداد ملی تامین انرژی پایدار صنایع، سیدامین سعید، عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد واحد یزد رتبه برتر ایده خلاقانه را کسب کرد.
نوید نصیری‌زاده، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد واحد یزد گفت: «امروزه انرژی مهم‌ترین محور توسعه و پیشرفت کشور است و برنامه‌ریزی گسترده برای ارتقای بهره‌وری و مدیریت مصرف انرژی از دغدغه‌های اصلی صنعت برق به‌شمار می‌رود.»
او گفت: «نبود بهینه‌سازی مصرف انرژی به‌ویژه در زمینه مشترکین صنعتی سبب کاهش ظرفیت اشتغال، صادرات و از دست دادن بازار‌های داخلی و خارجی که قبلا ایجاد شدند، می‌شود.»
 نصیری‌زاده گفت: «اولین رویداد ملی تامین انرژی پایدار صنایع از سوی شرکت برق منطقه‌ای با هدف ارائه راهکار‌های تامین و مدیریت مصرف انرژی برای رفع چالش بار در صنایع استان برگزار شد که با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی یزد و حضور فعال استادان صاحب‌نظر و متخصص و دانشجویان علاقه‌مند در این حوزه همراه بود.»
او گفت: «براساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی یکی از پنج محور تحول‌آفرین، چرخش از عرضه محوری مقاله‌گرا و غیرهدفمند در پژوهش به تقاضامحوری و پاسخگویی اثربخش به نیاز‌های صنایع است.»
به گفته او حضور موثر استادان متخصص در حوزه‌های مختلف صنعت به‌منظور ایجاد پل ارتباطی صنعت و دانشگاه می‌تواند این مهم را محقق کند.
در این رویداد با عنوان «ایده تا اقدام» ایده‌های منتخب از حمایت و تامین اعتبار پژوهشی شرکت برق منطقه‌ای برای پیاده‌سازی طرح برخوردار می‌شوند.

توضیح دانشگاه آزاد شیراز درخصوص انتشار یک کلیپ
روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز به انتشار یک کلیپ مبنی‌بر استفاده از موادمخدر توسط عده‌ای و ارتباط دادن آن با این دانشگاه واکنش نشان داد.
روابط‌عمومی دانشگاه آزاد شیراز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «این کلیپ از چند سال قبل(سال ۹۸) در فضای مجازی به نام دانشگاه آزاد اسلامی شیراز انتشار یافته و در همان سال نیز طی اطلاعیه‌ای، از سوی این مرکز آموزش‌عالی تکذیب شد.»
در ادامه اطلاعیه دانشگاه آزاد شیراز آمده است: «در این اطلاعیه‌ها اعلام شده بود که هیچ‌گونه واقعه این‌چنینی در این دانشگاه به وقوع نپوسته و هیچ‌کسی هم دراین‌باره به اداره حراست دانشگاه احضار نشده است.»
روابط‌عمومی دانشگاه آزاد شیراز یادآور شده است: «دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شیراز نیز از هرگونه وجود یا توزیع چنین موادمخدری ابراز انزجار کرده و بر ممانعت از مصرف آن تاکید کرده‌اند.»
در بخشی از این اطلاعیه آمده است: «موضوع مذکور در کلیپ یادشده، سال‌ها قبل در یکی از مدارس کشورهای عربی رخ داده که می‌توان با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت فیلم کامل را دانلود و آن را با زبان اصلی مشاهده کرد و به این ترتیب انتشار خبر و ویدئو فوق که منتسب به دانشگاه آزاد اسلامی شیراز بود، کذب محض است.»
روابط‌عمومی دانشگاه آزاد استان فارس در این اطلاعیه تاکید کرده است این مسائل قطعا ساختگی بوده و قصد نشر‌دهندگان ایجاد التهاب در جامعه به‌ویژه مراکز آموزش عالی و دانشگاهی است.

نظر شما