شناسهٔ خبر: 54791312 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اسرائیل هیوم:

تل آویو بدنبال عادی سازی روابط با عربستان قبل از سفر بایدن است

یک روزنامه رژیم صهیونیستی اعلام کرده که تل آویو در حال رقابت با زمان برای تکمیل مراحل اضافی عادی سازی با عربستان سعودی حتی قبل از تاریخ سفر جو بایدن به منطقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه «اسرائیل هیوم» گزارش داده است که تل آویو در حال رقابت با زمان برای تکمیل مراحل اضافی عادی سازی با عربستان سعودی حتی قبل از تاریخ سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به منطقه در جولای آینده است.

در این گزارش آمده است که تل آویو تلاش دارد تا حتی قبل از آن که پای جو بایدن به منطقه باز شود، موضوع عادی سازی روابط ریاض و تل آویو پایان یافته باشد.

این روزنامه خاطرنشان کرد: در این زمینه تل آویو به دنبال تفاهم و توافق با ریاض در خصوص عبور پروازهای اسرائیلی از حریم هوایی عربستان و موافقت با پرواز حجاج فلسطینی در داخل عربستان برای انجام مناسک حج است.

بر اساس تفاهماتی که روزنامه عبری اسرائیل هیوم گزارش داده است، در حال حاضر پروازها مستقیماً از فرودگاه بن گوریون به فرودگاه ریاض بدون نیاز به فرود در فرودگاه عمان و سپس دوباره به سمت عربستان سعودی انجام می‌شود.

تلاش رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط با عربستان در حالی است که هم اکنون در تل آویو وضعیت نخست وزیر مشخص نیست و به تازگی کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی بدلیل اختلافات داخلی سقوط کرده است.

از سوی دیگر با وجود روابط پشت پرده و غیررسمی مقامات سعودی و صهیونیستی، اما دولت عربستان بارها اعلام کرده که هرگونه عادی سازی روابط با تل آویو منوط به اجرای طرح «ملک عبدالله» درباره فلسطین است. طرحی که در آن به صراحت خواستار عقب نشینی صهیونیست‌ها به مرزهای ۱۹۶۷ و پایان سیاست شهرک سازی های اشغالی در کرانه باختری رود اردن است.

نظر شما